Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips på skidresor till Jul/Nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1080144" data-attributes="member: 59050"><p>Hej Caroline!</p><p></p><p>Liksom jag sade, jag bor inte på Alpområdet. Men, jag har spenderat där minnst 3-5 veckor varje år över 20 år nu, så jag är inte en helt ok hållet nybis. Har varit där också varje jullov ca. 10 år nu, mest på glaciärerna i Österrike, men också i Italien och Schweiz. </p><p></p><p>Ännu en gång, om väderprognoser lovar snö för trakterna över 2000, det kanske finns snö på trakterna över 2000. Om liftarna går till 3200, så man kan åka ca. 1200 vertikalmeter natursnö, om jag inte räknar fel. Det räcker för mig mycket väl! Har du ingen koll vad som händer på södra sidan av Mont Blanc massivet, eller vad är problemet nu?</p><p></p><p>P.S. Du vann! Vi började vår skidsäsong 24. oktober i Österrike.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1080144, member: 59050"] Hej Caroline! Liksom jag sade, jag bor inte på Alpområdet. Men, jag har spenderat där minnst 3-5 veckor varje år över 20 år nu, så jag är inte en helt ok hållet nybis. Har varit där också varje jullov ca. 10 år nu, mest på glaciärerna i Österrike, men också i Italien och Schweiz. Ännu en gång, om väderprognoser lovar snö för trakterna över 2000, det kanske finns snö på trakterna över 2000. Om liftarna går till 3200, så man kan åka ca. 1200 vertikalmeter natursnö, om jag inte räknar fel. Det räcker för mig mycket väl! Har du ingen koll vad som händer på södra sidan av Mont Blanc massivet, eller vad är problemet nu? P.S. Du vann! Vi började vår skidsäsong 24. oktober i Österrike. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Tips på skidresor till Jul/Nyår
Tillbaka
Topp