Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips, puderskidor Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1193458" data-attributes="member: 77701"><p>Rambindning är lite hugget som stucket vilken du skaffar skulle jag nog säga. Baron/Duke har lite högre ståhöjd än Guardian, och kräver att du tar av dig pjäxorna för att byta till gåläge, men är, baserat på vad internet säger, lite mer slit&stryktåliga. Samtliga rambindningar har en stor nackdel – vikten, och en stor fördel – du behöver inte skaffa nya pjäxor om du inte har pjäxor med pinnhål. Har du pjäxor med pinnhål så finns det ingen anledning att inte investera i ett par Shift istället, så länge plånboken är med på det hela, om du vet med dig att du vill kunna tura.</p><p></p><p>I övrigt så instämmer jag med [USER=46316]@Almen1[/USER] – QST106 är stora nog att trivas i de flesta snödjup, och på en hel vinter är det roligare att ha två par ordentligt olika skidor än ett par breda och ett par ännu bredare. Det är tyvärr inte alltid fluffsnö.. Hade jag varit du hade jag skaffat ett par bättre begagnade pist- eller parkskidor (beroende på om du tycker bättre om dödscarving eller hopp och skutt) och slängt på ett par turbindningar på dina QST så har du en rätt kompetent uppsättning skidor.</p><p></p><p>Du beskriver QST som "lite bra på allt", och även om det kanske både låter och känns trist, så är det en bra utgångspunkt för en säsong. Du kommer förmodligen utvecklas en del över vintern, och allt eftersom så kommer du komma underfund med om du vill ha mer/mindre av vissa egenskaper hos en skida. Plus att möjligheterna att testa olika lagg är stora på säsong, både för att det kan vara skidtestardagar, och för att du kan byt-låna med kompisar med någorlunda samma sulmått.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1193458, member: 77701"] Rambindning är lite hugget som stucket vilken du skaffar skulle jag nog säga. Baron/Duke har lite högre ståhöjd än Guardian, och kräver att du tar av dig pjäxorna för att byta till gåläge, men är, baserat på vad internet säger, lite mer slit&stryktåliga. Samtliga rambindningar har en stor nackdel – vikten, och en stor fördel – du behöver inte skaffa nya pjäxor om du inte har pjäxor med pinnhål. Har du pjäxor med pinnhål så finns det ingen anledning att inte investera i ett par Shift istället, så länge plånboken är med på det hela, om du vet med dig att du vill kunna tura. I övrigt så instämmer jag med [USER=46316]@Almen1[/USER] – QST106 är stora nog att trivas i de flesta snödjup, och på en hel vinter är det roligare att ha två par ordentligt olika skidor än ett par breda och ett par ännu bredare. Det är tyvärr inte alltid fluffsnö.. Hade jag varit du hade jag skaffat ett par bättre begagnade pist- eller parkskidor (beroende på om du tycker bättre om dödscarving eller hopp och skutt) och slängt på ett par turbindningar på dina QST så har du en rätt kompetent uppsättning skidor. Du beskriver QST som "lite bra på allt", och även om det kanske både låter och känns trist, så är det en bra utgångspunkt för en säsong. Du kommer förmodligen utvecklas en del över vintern, och allt eftersom så kommer du komma underfund med om du vill ha mer/mindre av vissa egenskaper hos en skida. Plus att möjligheterna att testa olika lagg är stora på säsong, både för att det kan vara skidtestardagar, och för att du kan byt-låna med kompisar med någorlunda samma sulmått. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips, puderskidor Alperna
Tillbaka
Topp