Tips vid inköpta Crispi EVO+NTN

Halloj!
Ett litet tips bara för att förkorta inkörnings perioden för ny inköpta Crispi Evo. Ur med innerskorna häll i kokande vatten låt stå ett tag,häll sedan ur och tvångs böj tå partiet ett litet tag,krävs inte många gånger.
Detta lilla tricks sparar många dagars ursinne.

Sedan skulle jag rekommendera att gå upp ett steg i fjäderpaketet vid NTN köp.
pjäxen sitter så mycket bättre och tightare i bindningen vid en kraftigare fjäder. Flexen framåt påverkas minimalt.

Har åkt telemark sedan 1980-talet och gått alla steg i utrustnings väg allt från 3-pin,alla sorters kabelbindningar,Voile,Rottefella ,G3.även en sväng på den finska Kukkeripalli.Sky-höj,Linken, ,Bomber och nu senast NTN vilket jag i början ångrade.kändes stelt och osmidigt.
Men nu så ångrar jag inget.vid pist bruk helt outstanding.fortfarande lite osmidig utanför pisten,kan bero på att jag i grund och botten är en pist räv.

Tackar, skall provas. Har hört liknelser som "genomfrusen björkstam", angående flexet i Evon.
Jag har precis monterat NTN och köpt ett par Evo, men inte premiär-åkt än.

Senast ändrad:
Härligt att höra att du är nöjd med din NTN bindning efter att du åkt på den ett tag. Jag provåkte NTN och min uppfattning var som du skriver \"kändes stelt och osmidigt\". Vänjer man sig eller blir bindningen mindre stel och osmidig när man svängt med den ett tag?

Det jag tyckte kändes bra med NTN är ju att den kändes stabil i isig pist och det är ju gött...

S_Whalemountain sa:
Härligt att höra att du är nöjd med din NTN bindning efter att du åkt på den ett tag. Jag provåkte NTN och min uppfattning var som du skriver \"kändes stelt och osmidigt\". Vänjer man sig eller blir bindningen mindre stel och osmidig när man svängt med den ett tag?

Det jag tyckte kändes bra med NTN är ju att den kändes stabil i isig pist och det är ju gött...
Halloj!
Du vänjer dig,och skon/pjäxen blir lite mer medgörlig så att allt känns smidigare efter ett tag. Ha nu en fortsatt bra skid vinter.

Tålamod och hett vatten är bra för att vänja sig med NTN. Första åken var direkta plågsamma och efter en dag kände jag mig lurad men efter några dagars inåkning och kokande vatten-behandling efter fyra dagar gjorde susen. Kör på ett par Sick Bird men skulle gärna prova på ett par smalare skidor också.

Ha ha. Exakt samma för mig. Tanken man hade va. Jävlar vad har ja köpt. Men är nu mer än nöjd. Angående fjädepaket antarja att det är tuberna du menar. Ja har medium nu.( blå är det väll) Vilket innebär att ja borde gå upp till röd? Ja väger 92 kg ungefär. Tycker du lika fortfarande? Att det är bättre vill säga? Löser inte binningarna ut sämre med röd?

engqvist sa:
Ha ha. Exakt samma för mig. Tanken man hade va. Jävlar vad har ja köpt. Men är nu mer än nöjd. Angående fjädepaket antarja att det är tuberna du menar. Ja har medium nu.( blå är det väll) Vilket innebär att ja borde gå upp till röd? Ja väger 92 kg ungefär. Tycker du lika fortfarande? Att det är bättre vill säga? Löser inte binningarna ut sämre med röd?
Halloj!
Tycker fortfarande likadant,och bindningarna löser inte ut sämre. Blir bara bättre och bättre.:)

Tillbaka
Topp