Tipsa om dina longboards spots här!

flippzii

Ny medlem
denna tråd är för oss som tycker att man behöver ett bra SPOT för att få bra LONGBOARD åkning
skriv:

1:vilken gata

2:vilken stad

3: egenskaper SPOTETT har

tveka inte att lägga in ditt lilla SPOT. inget SPOT är för litet och inget är stort ;)
så bara ``spotta`` ut ditt spot XD

OBS: för oss som inte vet SPOT= ett bra ställe att åka på ;)

Akilles parkeringshus:

Ingen adress?
Linköping
Kul ställe att köra i på kvällen när inte bilarna är där. Helst på "övervåningen". Crosstepping och powerslides är bra att träna här ;)

Sedan finns också Johannelundsbacken i Linköping som ligger som slingrar sig längs skogslyckegatan, brant backe som tyvärr slutar i en korsning. Går fort som fan men som sagt slutar den i en stor korsning och det är ganska mycket bilar, men man kanske kan hitta en tid med lite bilar eller köra carving ner som man kan bromsa :P

Senast ändrad:
Jönköping har 2 fina parkeringshus mitt i centrum, precis jämnte varan nästan. (bäst på söndagar då det inte är mkt bilar) ett av dem går runt runt i cirklar :D mkt roligt.. tipsar även om strandpromenaden ett stenkast där ifrån.

Min Backyard ( fotoalbum ) , vad jag har hört är den ganska fet på vintrarna....

Frösön runt:

Östersund/Frösön
Ingen speciell adress men man kan börja ungefär vid frösö zoo så har ni en uppfattning, sen är det bara att åka ända fram till frösöbron!
Egenskaper: Väldigt lång sträcka att antingen köra snabbt på eller cruisa/slida etc.

Härke:

Frösön
Backen börjar uppe vid frösön kyrka, och går sedan hela vägen ner mot sjön.
Egenskaper: BRANT, det går fort så innåt helv*te så kan du inte slida eller bromsa bra är det ingen backe för dig. Det är dock en väldigt lång och bra väg att åka oftast lite trafik och den är inte superbrant konstant hela vägen ner.

Ica vallhalla:

Frösön/Valla
Helt nyasfalterad stor parkering för tricks och slides. Finns dessutom fortfarande kvar "avspärrnings"staket som man kan sätta i olika höjder för hippiejumps etc.

Frösöbron:

Bron som går från Östersund till Frösön
Dom håller på att renovera bron så att det är helt nylagd asfalt på ena sidan och den är även avstängd!! så smyg dit på natten och kör... Den är inte bara rak och platt finns även 2 nedfarter på varsin sida av bron neråt Höger/vänster som jag tror kan vara roliga! Testa!

Lycka till

1: Börja i runsvik
2: Matfors (ungefär 2mil utanför sundsvall)

Som sagt, börja i Runsvik och glid neråt i en löjligt lång nedförsbacke (ca 2.5 km) den slutar i en liten upp försbacke så oroa dig inte för att bromsa! åk på cykel och gång vägen för maximal effekt

Observatoriebacken i Saltsjöbaden! Riktigt soft spot, 2 najsa svängar sen KÖTT... Riktigt åkvärt! :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp