Tipsa om resa på jul

Yitz

Ny medlem
Tipsa om resa på jul
Det är så att mina föräldrar vill fira jul med mig iår. & eftersom jag alltid spenderar julveckan på en skidort har dom beslutat att följa med, ( och pröjsa alltihop :)..

Jag har tidigare åkt till åre över jul, men eftersom det dom sista åren varit för kallt och för lite snö. så behöver jag hitta något annat...

Snösäkert måste det vara.. så något som ligger högt..
och inget fjuttigt skidområde.

Farsan måste ha ett hotell med Hotell och Fitnesscenter annars vägrar han följa med..

Det får inte heller vara alldeles för tuff åkning för då kommer inte morsan ut i pisten ....

Jag har försökt boka i Zermatt först.. men det blir så vansinngit dyrt, och behöver tips på andra ställen.

Några tips från någon klok ?

ISAK
 
Tipsa om resa på jul
Har firat familjejul i champoluc, val d`isere och badgastein ett par gånger och det har varit helt lyckat! VD har helt klart varit snösäkrast så jag skulle nog åka dit om jag fick välja alt. Italien på andra sidan Mont Blanc från Chamonix som jag tror funkar så dax på året också! Kolla det!
 
Tipsa om resa på jul
Livigno! Backarna är sjukt fina och breda. Och det finns garanterat något Fitnessställe där.

Om du är mer kräsen så rekommenderar jag att ni åker till Arlberg. Du kan åka i StAnton som har grym åkning och morsan skickar du varje morgon till Zurs eller Lech där det gäller backar à la Livigno. Har aldrig själv varit där så tidigt men jag tror nog snön skall räcka till!

Lyckost för övrigt!!! Försöker själv komma iväg över julafton men den ända som vill hänga på är min lillasyrra och då får JAG betala!
:) GOD JUL
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp