"Tjej-hjälm"

Elna

Ny medlem
"Tjej-hjälm"
Hej på er (tjejer)!
Är det någon som vet en bra, lätt hjälm, som görs i mindre storlekca stl. 52-54? Det finns ju alltid juniorhjälmar vilket ju ej är att rekommendera för en vuxenåkare.

Hör av dig om du har något bra att rekommendera!!

"Tjej-hjälm"
görs d så små hjälmar? själv har ja inge problem me hjälmar...har storlek 58 på min hjälm så ja brukar inte kolla efter så små hjälmar....fast d verkar nästan som om junior hjälm är enda allternativet för din del..om d inte va din lillasyster som skulle haren....

"Tjej-hjälm"
Som sagt, juniorhjälm är inget alternativ. Blir alldeles fel eftersom det inte bara är storleken som ska stämma utan även rätt proportioner på huvudformen. Skiljer en del på färdigvuxet kranium och icke färdigvuxet.
Jag gav till slut upp och köpte hjälm i Zermatt eftersom utbudet på hjälmar är större utomlands. Svenska butiker har dock börjat inse att det är fler o fler som vill ha hjälm så vem vet, i år kanske det finns även mindre storlekar. Hittade i och för sig en hjälm på skidprovardagen i Sälen för några år sen men slog inte till med en gång. Därefter var den storleken slutsåld hela säsongen.

"Tjej-hjälm"
a och o är at vara ute i god tid... kolla när grejerna har kommit in o upp på hyllorna, typ i november. kolla på WWW.skidsport.nu när det börjar närma sig, de brukar ha många modeller.

hare
.b.

"Tjej-hjälm"
Hej pa dig..

jag aker med en Giro-hjalm. Den e svinbra. Liten, slimmad och sitter bra pa huvudet. Jag har en xs tror jag det e. Den e liten. Vet inte vad det kan motsvara men du kan ju alltid prova en san. Vet dock inte vart de finns i Sverige. Hoppas du hittar nat..

hej

Tillbaka
Topp