tjej söker resekompisar till kanada!

Mia86

Ny medlem
hej,

nu närmar det sig vinter igen och denna säsongen skulle jag hemskt gärna åka till kanada, alla vänner är tråkiga o pluggar eller jobbar så då får man åka själv. men så mkt roligare att åka med nån! har funderingar på att jobba och åka mkt skidor.
nån som är sugen på att haka på eller kanske tänka sig en reskompis till SKRIV!

/Mia

Hej,
Jag kommer åka över i slutet av December, 24årig ickerökare som åker bräda samt inte bangar en utgång eller två over there :)
Har inte klart med boende ännu, har tänkt att ta något ströjobb men inget som förhindrar att åka en dag i nyfallen puder.
Har du klart med boende?

/Micke

hej.

jag har samma problem som dig, alla vänner pluggar eller jobbar. har funderat på fara till fernie. men jag är dock i grovplanering funderar på alpservice. verkar vara smidigt så. men hör av dig om du vill styra upp något.

/jonas

hej

jag har typ Kanske fixat ett boende för 4a pers from nov i whistler reser själv. men har snackat ihop mig i ed några här på forumet.

om jag inte kirrar det andra boendet för mig så kommer jag försöka plocka ihop 4a pers till det jag hitta.

Tja,

Vi är ett gäng som drar precis innan nyår och stannar till början av april. Vi ska bo på Raging Elk. Hett tips är att kolla om de har några små rum kvar, så blir vi nästan room mates :)

Tja alla likasinnade!

Jag letar också boende över vintern, helst i Red, men har börjat inse att det kanske är lättare om man har ögonen öppna för det mesta.
Så jag är på, om någon har en plats över. Toppenläge är inget krav då jag egentligen vill ha ett billigt boende, tanken är juh iof att jobba lite där me, om jag inte får bilen såld. Då blire andra spelregler :D

Men hör av er om ni hittat något och vill ha mig me!
Om någon vill till Red med mig så kommer deras lokaltidning ut snart o där brukar det finnas rum att hyra. Skulle bokat ett rum där för typ en vecka sen men någon han precis före. Om vi blir många så finns det iof några lediga små hus, men då landar hyran högt.

Jag vill åka så fort säsongen börjar o åka hem när den slutar :D

Jag är 19, skidåkare, puderälskare, carvingälskare och livsnjutare!

Senast ändrad:
Hej!

Jag sitter i samma sits som dig, dvs alla mina skidvänner pluggar, jobbar eller har nåt annat på G... Och jag som bara vill åka skidor vinter!! Och hur kul är det att åka själv?!

Jag är en telis/snowboardtjej, 24 år, har jobbat många vintrar i Sveriges fjällkedja men nu vill jag göra säsong antingen i Kanada/Alperna. För mig står helt klart skidåkningen i fokus, även om en fest ibland kan vara kul... För att få det att gå ihop måste jag nog jobba också, men så lite som möjligt =)

Intresserad av både pist och toppturer bara det är PUDER!

Har funderat på Kanada, eller Engelberg/Cervinia/Zermatt i Alperna...

Hör av dig!! Jag är skidsugen, lätt desperat och öppen för förslag!!

/Cathrin

Hej!
Oj, vad det kändes som om det var jag själv som skrivit det här inlägget.Har precis varit i Australien på ett Working Holiday Visa i 8 månader och var dessförinnan i Nya Zeeland i ett år. Är nu jättesugen på att sesånga i Kanada. Skickade in min visumansökan för lite mer än en vecka sedan och väntar nu bara på svar. Har ingen att åka med för antingen så pluggar alla eller så har de inga pengar efter vår Australienresa. Skulle självklart vara jättekul att ha någon att åka med. När tänkte du/ni åka över och vart?

Hej,
Jag ska iväg till Japan, ort är i planering just nu. Står väl mellan Furano el Niseko troligen. Men biljett är bokad. 30 dec till 30 mars (då man får stanna 3 mån utan visa) Har börjat pilla lite med boendet med så vi får se, men dit ska man iaf :) puder, varma källor.. sa jag puder. :)

Sugen på att hänga med dit?

sugen på allt jag!! :) har inga kompisar som åker skidor som är lediga i vinter...
själv har jag jobbat i norge nu ett år och skrapat ihop lite kulor.. så pengar är inga problem men hade varit kul o jobba lite deltid eller så ändå.. bara skriv om jag är intressant...
21 år man med STORT intresse för puder!

Tja, jag har fått tag på en lägenhet, min reskamrat tvekar stort, så dörren står öppen för vem som helst.

läs min tråd https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=48699

Man kan juh så klart bo fler än 2 i lägenheten om man inte är så rädd för att trängas lite om sovplatserna, själva lägenheten ser rätt så stor ut, eller man kan iaf lätt spendera 4pers några månader.

Hej! Har du kommit iväg? Jag vill oxå åka till canada! (eller nåt annat bra ställe) Jag och en kompis skulle åkt till fernie men så skada han knät så han kommer inte kunna åka nåt i vinter :( Jag vill fortfarande åka nånstans men vore kul att hitta nån att åka med!

Tillbaka
Topp