Tjej som vill till USA 2012?!

namayani

Ny medlem
Man kan aldrig vara för tidigt ute! :-) Letar efter en tjej som skulle vilja åka till USA och åka park nästa säsong! jag har tänkt vara iväg mars-maj, den sista månaden har jag tänkt roadtrippa västkusten. Jag kan inte åka park speciellt bra så vill ha med en tjej jag kan åka med och lära mig med :-)

//Ida!

Nice, det låter som en grym idé... Dock är jag inte så jävla bra men du vill till Breck eller?

Braces sa:
Nice, det låter som en grym idé... Dock är jag inte så jävla bra men du vill till Breck eller?
Kul!
Jag är inte heller bra, jag kan åka bräda med inte park men vill verkligen lära mig :-)Jag vet inte vart jag vill, spelar inte så stor roll. Där det finns bra park och sol. Gärna nära västkusten om man ska roadtrippa sen. Mammuth har jag hört ska vara bra o är billigt tydligen!

Yo!
Instämmer med föregående talare om att jag inte är så bra på park, men vill bli! Skulle vara sjukt kul och alltid kan man hitta någon där som har tid/lust att hjälpa en. Parkfolk brukar ju vara schyssta och villiga att hjälpa till! :lol:

För jag har tänkt att eventuellt åka till Kanada - Whistler där är det lätt att få arbetstillstånd när man är under 30 och om man då har ett jobb kan man stanna längre. I USA är det så extremt svårt att få arbetstillstånd och utan det överlever man inte så länge..

Ok, jo Mammuth är bra, annars är det ju Colorado som gäller, Breck har ju världens bästa park och ett annat ställe som jag glömt namnet på haha..

Okej låter ju som några är taggade, kul! Som det känns nu är jag sugen på USA gärna nära västkusten eftersom jag ska åka på roadtrip efter... sen tänkte jag inte jobba utan spara innan, leva hyffsta billigt och bara åka. Inte göra ne hel säsong utan bara två månader åkning... Men är ju jättekul att det finns lite intresserade brudar!
Ingen av er som bor i Oslo för tillfället...? Skulle ju kunna ses över en kaffe :)

Idasjostrand sa:
MoonPrincess sa:
OM du tænker på at tage på Road Trip på vest kysten?
og du vil havde en god begynder til elite snowpark?
og du vil havde sol men masser af sne?

Jeg syntes du skal tjekke denne hjemmeside.....
http://mammothseasonaires.com/?page_id=6
tack! det lutar ganska mycket åt att det blir mammuth :) Har du vart där eller?
Finns mycket snö där nu. Här på freeride.se finns även en kille som e sugen på att säsonga i USA 2012, så att du vet.

Senast ändrad:
I3ea sa:
Idasjostrand sa:
MoonPrincess sa:
OM du tænker på at tage på Road Trip på vest kysten?
og du vil havde en god begynder til elite snowpark?
og du vil havde sol men masser af sne?

Jeg syntes du skal tjekke denne hjemmeside.....
http://mammothseasonaires.com/?page_id=6
tack! det lutar ganska mycket åt att det blir mammuth :) Har du vart där eller?
Finns mycket snö där nu. Här på freeride.se finns även en kille som e sugen på att säsonga i USA 2012, så att du vet.
Til Ida. Jeg bor i Mammoth nu og hjælper folk med at finde bolig igennem Mammoth Seasonaires.
Jeg så dit indlæg og tænkte jeg lige ville give dig et link til mere info om Mammoth.
Colorada er også godt og har gode parker, men de for ikke så meget sol og sne som Mammoth.
Mammoths sæson forsætter ofte til juni og juli.
Alle de folk der er her, elsker det og vil ikke hjem. Mange kommer tilbage for en ekstra sæson.
Ved du at de sælger deres liftkort SUPER SUPER billigt. Man spare ca. 6.500 SKR.
http://www.facebook.com/pages/MAMMOTH-SEASONAIRES/132699373436200

Til I3ea. Vi har fået 4 meter sne i marts. Vi har lige slået rekorden for sne, 14.9 Meter sne i år. Og Tak :-)

Jag va i Mammoth förra säsongen och ska dit i vinter igen! Riktigt grym park! Hoppen är helt perfekt byggda i alla storlekar! Men fanns inte så mycket boxar. mest rör och räcken. Byn är helmysig med en hel del barer och resturanger. Bor i Oslo nu tills jag drar dit!! Bor du kvar i Oslo? Pepp på lite boxhajk när det blir lite kallare kanske? Finns en ishall man kan börja åka vid sen finns ju cubaparken. Eller lite skejt kanske nu i sommar? :)

Elin_A sa:
Jag va i Mammoth förra säsongen och ska dit i vinter igen! Riktigt grym park! Hoppen är helt perfekt byggda i alla storlekar! Men fanns inte så mycket boxar. mest rör och räcken. Byn är helmysig med en hel del barer och resturanger. Bor i Oslo nu tills jag drar dit!! Bor du kvar i Oslo? Pepp på lite boxhajk när det blir lite kallare kanske? Finns en ishall man kan börja åka vid sen finns ju cubaparken. Eller lite skejt kanske nu i sommar? :)
tjo! japp jag bor fortfarande i Oslo, när ska du dra till mammoth? jag skejtar inte men skulle kunna ta en kaffe nån dag om du har lust så kan du peppa mig inför mammoth :) är lite osäker nu på om jag ska åka eller inte.. men men. hade vart kul o få höra lite mer från någon som vart där!
Hoppas du mår bra nusåhär med allt som hänt här!

Tillbaka
Topp