Tjejanpassad?

Fillez

Ny medlem
Tjejanpassad?
Vad menar dom med tjej anpassad? Lixom dom menar väll nite att ett par Public Enemy är ett par tjej skidor för att det står att dom är tjejanpassade?

Tjejanpassad?
I affären brukar det stå att skidorna är mer lätt åkta, mjukare och sådär... Sen så kan det ju vara ett annat tryck på. Typ rosa å blommor... Ganska larvigt om ni frågar mig, tror de inte att tjejer kan åka eller? Så är i alla fall fallet på många andra skidor märkta tjejanpassade... :P

Tjejanpassad?
Jag har för mig att fabrikanterna säger att kvinnor har en annan kroppsbyggnad och därmed annan tyngdpunkt är herrar. Därför är skärningen lite annorlunda. Eller??

Tjejanpassad?
jag funderar också på vad det kan vara. jag är ganska lång (178) och väger också en del (ca 71kg). Och då vill jag ju inte ha ett par skidor som är klena och anpassade för någon som väger 50kg... Men även killar kan ju vara lätta. nej, jag förstår inte detta med "tjejanpassning".
Varför har freeride valt en sådan kategorisering? Är det varumärkena som klassar vissa skidor som tjejskidor eller hur går det till?

Tjejanpassad?
"Är det varumärkena som klassar vissa skidor som tjejskidor eller hur går det till?"

Japp, precis så är det. (Utgår från att du pratar om skiddatabasen?)

Tillbaka
Topp