Tjejiga skidor?

Tjejiga skidor?
Hejsan, tänkte bara höra vad det är för skillnad på damskidor och killskidor, har nämligen köpt ett par salomon temptress (svarta) och de kändes väldigt lätta (tyngden) tänkte se ifall jag behöver lämna tillbaka dom. Tycker ni de skidorna ser konstiga ut på en kille? de är ju trots allt bara svarta med något rosa/rött träd i spetsen....

/ Linus

Senast ändrad:
Tjejiga skidor?
största skillnaden är väl att dom är lättare precis som du säger och oftast rätt mycket mjukare, men det funkar nog rätt bra att åka på skulle jag tro!
och bry dig inte om vad andra tycker, kör på dom skidorna.

Senast ändrad:
Tjejiga skidor?
Tjejskidor borde funka bra om du är lätt och/eller vill ha mjuka skidor, mao borde ju tjejskidor funkar bra för killar som inte har vuxit färdigt (eller för otränade fullvuxna killar, eller för nybörjare). På samma sätt bör väl en tjej som är fullvuxen och vältränad inte åka på en tjejskida. Inte skulle väl Anja (eller någon annan i landslaget) ha en tjejskida som friåkningsskida?

Jag håller med föregående då det gäller designen - välj inte bort dom pga det.

Tjejiga skidor?
Okej, tack för svaren, jag är 165 och väger ynka 50kg så jag har inte vuxit klart alls, och inte så starka muskler i benen hehe... att dom är mjuka gör att de blir ostabila i höga hastigheter men vad lider av att de är lätta?

Tillbaka
Topp