Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 973495" data-attributes="member: 45951"><p><strong>Gos:</strong></p><p>Jo lite så är min tanke. Väldigt förenklat - Hägen Däz in - energi ut. </p><p></p><p><strong>Lawndart: </strong></p><p>Word to the mother!</p><p></p><p><strong>Jarle:</strong></p><p>För fan! Först om främst, underbyggda, strukturerade och sakligt framförda argument undanbedes! =)</p><p></p><p>Jo, visst är det så - absout - att människor tar mer eller mindre medvetna risker i sina liv. Men andelen människor som ger sig ut på skidor eller åker motorcykel i 500Km/h är ändå försvinnande liten om man jämför med människor som vräker i sej burgare utan att dra parallellen kring fetma och ohälsa. Sedan har jag polare som garvar åt det faktum att de inte kan gå uppför en trappa utan att bli anfådda, med förklaringen: "jag gillar mat vad fan är problemet?" (gärna med tillhörande klapp på magen). Denna reflektion handlade om tjockisarna. Inte om de människor som tar medvetna risker genom religion, giftemål, fotbollsmatcher eller att bara använda kollektivtrafiken. Att ta upp alla efterblivna aspekter av mänskligheter blir för mycket. Jag håller på, i ett annat forum, på en annan webb-sida. </p><p></p><p>Lite som herr GOS är inne på. Det går att hitta en medelväg. Att bara äta friterad Snickers och inte röra på sig, torde kunna liknas med att bara åka på fel sida av berget, vid fel tillfälle, vid fel snöförhållanden, utan att fråga någon om läget. Jag antar att du i din skidåkning tar något så när kalkylerade risker? Precis som i baren gäller det att veta när det är läge att gasa eller bromsa. </p><p></p><p>Mitt problem blir att det förefaller vara en mänsklig rättighet att vara dyngfet. Utan att reflektera.</p><p></p><p>Angående idioterna kan jag inte utveckla så mycket mer. Människor är och förblir idioter. Alla människor - jag också - hur skulle jag kunna identifiera och kalla andra idioter om jag inte vore en själv? Ibland undrar jag om jag inte befinner mig i idiot-orkanens öga. Vilket kanske gör mig till den största av dem alla. Mänsklighetens efterblivenhet bevisas gång på gång. Av gräsrötter, av politiker, av allt. Vårt samhälle genomsyras av sådan uppenbar idioti att jag inte vet vart jag ska börja. Radioreklam till exempel? Radioreklam! Hästdressyr?! Att hästdressyr existerar kan bara betyda en sak, att vi som människor redan åstadkommit ett botemedel mot svält, HIV, cancer och Anna Anka. </p><p></p><p>OS? FN? Vatikanstaten? Det faktum att det sitter folk och stämplar remsor i tunnelbanan? </p><p></p><p>Det faktum att min favoritkaraktär, romankaraktär, en 1.93 lång, 125 kilo tung, blond och blåögd militärpolis, skall spelas av ingen mindre än Tom Cruise när Hollywood ska lägga näsan i blöt - är ännu ett bevis. Man blir inte arg. Man blir bedrövad. </p><p></p><p>Att tjockisar har känslor har jag blivit varse den hårda vägen. </p><p></p><p>Citat-off:</p><p>Färska Prinzen - Ha det bra:</p><p>"Jag har inga problem med min farsa! Han var cool, han hatade också alla!...Förlåt det var dumt det där sista jag sa, men det är fan synd om alla idag."</p><p></p><p><strong>Haellgren:</strong></p><p>Vi får hoppas åldern kommer ifatt dig!</p><p></p><p><strong>JoPet:</strong></p><p>Dude!</p><p></p><p>Edit:</p><p>Vill lägga till Gunilla Persson till den växande skaran efterblivenhet. Jag klarar inte mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 973495, member: 45951"] [b]Gos:[/b] Jo lite så är min tanke. Väldigt förenklat - Hägen Däz in - energi ut. [b]Lawndart: [/b] Word to the mother! [b]Jarle:[/b] För fan! Först om främst, underbyggda, strukturerade och sakligt framförda argument undanbedes! =) Jo, visst är det så - absout - att människor tar mer eller mindre medvetna risker i sina liv. Men andelen människor som ger sig ut på skidor eller åker motorcykel i 500Km/h är ändå försvinnande liten om man jämför med människor som vräker i sej burgare utan att dra parallellen kring fetma och ohälsa. Sedan har jag polare som garvar åt det faktum att de inte kan gå uppför en trappa utan att bli anfådda, med förklaringen: "jag gillar mat vad fan är problemet?" (gärna med tillhörande klapp på magen). Denna reflektion handlade om tjockisarna. Inte om de människor som tar medvetna risker genom religion, giftemål, fotbollsmatcher eller att bara använda kollektivtrafiken. Att ta upp alla efterblivna aspekter av mänskligheter blir för mycket. Jag håller på, i ett annat forum, på en annan webb-sida. Lite som herr GOS är inne på. Det går att hitta en medelväg. Att bara äta friterad Snickers och inte röra på sig, torde kunna liknas med att bara åka på fel sida av berget, vid fel tillfälle, vid fel snöförhållanden, utan att fråga någon om läget. Jag antar att du i din skidåkning tar något så när kalkylerade risker? Precis som i baren gäller det att veta när det är läge att gasa eller bromsa. Mitt problem blir att det förefaller vara en mänsklig rättighet att vara dyngfet. Utan att reflektera. Angående idioterna kan jag inte utveckla så mycket mer. Människor är och förblir idioter. Alla människor - jag också - hur skulle jag kunna identifiera och kalla andra idioter om jag inte vore en själv? Ibland undrar jag om jag inte befinner mig i idiot-orkanens öga. Vilket kanske gör mig till den största av dem alla. Mänsklighetens efterblivenhet bevisas gång på gång. Av gräsrötter, av politiker, av allt. Vårt samhälle genomsyras av sådan uppenbar idioti att jag inte vet vart jag ska börja. Radioreklam till exempel? Radioreklam! Hästdressyr?! Att hästdressyr existerar kan bara betyda en sak, att vi som människor redan åstadkommit ett botemedel mot svält, HIV, cancer och Anna Anka. OS? FN? Vatikanstaten? Det faktum att det sitter folk och stämplar remsor i tunnelbanan? Det faktum att min favoritkaraktär, romankaraktär, en 1.93 lång, 125 kilo tung, blond och blåögd militärpolis, skall spelas av ingen mindre än Tom Cruise när Hollywood ska lägga näsan i blöt - är ännu ett bevis. Man blir inte arg. Man blir bedrövad. Att tjockisar har känslor har jag blivit varse den hårda vägen. Citat-off: Färska Prinzen - Ha det bra: "Jag har inga problem med min farsa! Han var cool, han hatade också alla!...Förlåt det var dumt det där sista jag sa, men det är fan synd om alla idag." [b]Haellgren:[/b] Vi får hoppas åldern kommer ifatt dig! [b]JoPet:[/b] Dude! Edit: Vill lägga till Gunilla Persson till den växande skaran efterblivenhet. Jag klarar inte mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp