Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 973554" data-attributes="member: 51492"><p>Rökare är väl inte så dåliga för den statliga sjukvården, har för mig att de dör tidigt och knall och fall. Ingen större belastning på vare sig sjukvård och äldrevård. Bara de har vett att köpa hårt beskattade statliga monopolcigaretter och röka avskilt från oss andra så anser jag att det är OK. Rena vinsten jfr tjockisar.</p><p></p><p>Nu när globaliseringen är i full gång så kommer de som växer upp nu att behöva ha en privat försäkring eftersom den allmänna välfärden inte kommer räcka till för någon vidare nivå utöver akutvård. Vi är redan där i viss mån när det gäller äldrevården eftersom det finns massor med dyra vårdmetoder som kan sättas in om du idag har en privat försäkring. Staten vill hellre att du som gammal dör, du kostar bara pengar. Om försäkringsbolaget inte ger dig avtalad vård, stäm skiten ur dem samt byt bolag. Dvs som i USA. Ingen kul utveckling kanske men dit är vi på väg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 973554, member: 51492"] Rökare är väl inte så dåliga för den statliga sjukvården, har för mig att de dör tidigt och knall och fall. Ingen större belastning på vare sig sjukvård och äldrevård. Bara de har vett att köpa hårt beskattade statliga monopolcigaretter och röka avskilt från oss andra så anser jag att det är OK. Rena vinsten jfr tjockisar. Nu när globaliseringen är i full gång så kommer de som växer upp nu att behöva ha en privat försäkring eftersom den allmänna välfärden inte kommer räcka till för någon vidare nivå utöver akutvård. Vi är redan där i viss mån när det gäller äldrevården eftersom det finns massor med dyra vårdmetoder som kan sättas in om du idag har en privat försäkring. Staten vill hellre att du som gammal dör, du kostar bara pengar. Om försäkringsbolaget inte ger dig avtalad vård, stäm skiten ur dem samt byt bolag. Dvs som i USA. Ingen kul utveckling kanske men dit är vi på väg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp