Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 974141"><p>lchf får mig osökt att tänka på en krönika som den egensinnige löparen markus torgeby skrev i åreidag för en tid sedan. jag vill minnas att han var positiv till lchf, och särskilt om man rör på sig mycket. alltså inte bara som nån diet-historia utan då som en åretruntkost för slitvargar. min kontenta är alltså att då han verkar va en hurtig kis så måste ju lchf va reko. jag är lättsåld. har dock ej provat lchf.</p><p></p><p>en annan tanke som dök upp e att börja dagen med å steka blodpudding. gunde körde tydligen mycket på det. jag har kört bp ett par vintrar å de e en mullig men givande start på dagen. sedan kan man ju komplettera, då pannan e igång, me bacon oxå. det ska han jarle veta något om läste jag nyss. praktiskt råd: ett pkt blodpudding skivas om 8 skivor. halva pktet steks, resten ryms perfekt i en tom icas potatis/rödbets-sallad plastask till nästa frukost. samma med baconen, ett halvt paket. men bacon ligger redan i ett plastfodral. där kan man använda samma men att man viker pktet så att inte typ av flott sprider sig i kylen från det redan öppnade paketet :D</p><p></p><p>slutligen vill jag även slå ett slag för den enkla hemgjorda sylten blåbär+honung, ba å micra å ha stående i kylen. olle rimfors käkade tydligen mycket blåbär, å då tänker jag även där att det måste vara bra.</p><p></p><p>man kanske skulle ta å skriva en bok om all matnyttig information jag sitter inne på. därefter få va me å gagga lite i morgonsoffan. "limegreens hälsoskola - dokumenterad fakta sedan urminnes tider". intet nytt under solen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 974141"] lchf får mig osökt att tänka på en krönika som den egensinnige löparen markus torgeby skrev i åreidag för en tid sedan. jag vill minnas att han var positiv till lchf, och särskilt om man rör på sig mycket. alltså inte bara som nån diet-historia utan då som en åretruntkost för slitvargar. min kontenta är alltså att då han verkar va en hurtig kis så måste ju lchf va reko. jag är lättsåld. har dock ej provat lchf. en annan tanke som dök upp e att börja dagen med å steka blodpudding. gunde körde tydligen mycket på det. jag har kört bp ett par vintrar å de e en mullig men givande start på dagen. sedan kan man ju komplettera, då pannan e igång, me bacon oxå. det ska han jarle veta något om läste jag nyss. praktiskt råd: ett pkt blodpudding skivas om 8 skivor. halva pktet steks, resten ryms perfekt i en tom icas potatis/rödbets-sallad plastask till nästa frukost. samma med baconen, ett halvt paket. men bacon ligger redan i ett plastfodral. där kan man använda samma men att man viker pktet så att inte typ av flott sprider sig i kylen från det redan öppnade paketet :D slutligen vill jag även slå ett slag för den enkla hemgjorda sylten blåbär+honung, ba å micra å ha stående i kylen. olle rimfors käkade tydligen mycket blåbär, å då tänker jag även där att det måste vara bra. man kanske skulle ta å skriva en bok om all matnyttig information jag sitter inne på. därefter få va me å gagga lite i morgonsoffan. "limegreens hälsoskola - dokumenterad fakta sedan urminnes tider". intet nytt under solen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp