Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 974204"><p>det intressanta i kråksången e att om man heter ngeti mbeka, bor på vischan i kamerun å cyklar fixie ovetandes om detta (alltså den ev. coolheten) - ja då e man plötslig jäkligt cool, kanske ett amerikanskt docs-filmteam råkar snappa upp detta. ev. har ingen snappat upp detta, alltså cyklar herr mbeka runt någonstans där söderut å är i skrivandes stund en riktigt skön lirare. utan att varken vi i sverige, han själv eller merparten av kameruns invånare känner till detta faktum, alltså att ngeti e cool, och ingen vet.</p><p></p><p>om man däremot heter adam, kommer från färilla, flyttar till uppsala för att förkovra sig (å ev. frigöra sig sexuellt) å nätfyndar en färg-grann fixie-hoj. ja då e man plötsligt en fjant, tönt. delvis pga av att adam lever i en materiellt/själsligt utslätad kultur där man ej lyfter på ögonbrynen i 1a taget åt materiella ting (lr iaf medvetet ser bort då ägaren inte ska få det stora nöjet att just JAG ser åt dennes håll å då ev. sukta efter dennes materiella tillskott varpå denne kan sträcka extra på sig), men ändock är det det som flera av oss strävar efter. alltså: vad har det blivit av oss, men framför allt, hur ska det gå för ngeti därute i stora världen?</p><p></p><p>ja det e en märklig värld man lever i. fast ändå inte, "i betraktarens öga". jag tar härmed tillbaka allt som jag har sagt. med en mild knäsvaghet uppe på alptoppen e vi alla lika. precis som när lårviken den motsatta hägrar med sin magnifika sälta - ja då känner man att man lever. la grange</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 974204"] det intressanta i kråksången e att om man heter ngeti mbeka, bor på vischan i kamerun å cyklar fixie ovetandes om detta (alltså den ev. coolheten) - ja då e man plötslig jäkligt cool, kanske ett amerikanskt docs-filmteam råkar snappa upp detta. ev. har ingen snappat upp detta, alltså cyklar herr mbeka runt någonstans där söderut å är i skrivandes stund en riktigt skön lirare. utan att varken vi i sverige, han själv eller merparten av kameruns invånare känner till detta faktum, alltså att ngeti e cool, och ingen vet. om man däremot heter adam, kommer från färilla, flyttar till uppsala för att förkovra sig (å ev. frigöra sig sexuellt) å nätfyndar en färg-grann fixie-hoj. ja då e man plötsligt en fjant, tönt. delvis pga av att adam lever i en materiellt/själsligt utslätad kultur där man ej lyfter på ögonbrynen i 1a taget åt materiella ting (lr iaf medvetet ser bort då ägaren inte ska få det stora nöjet att just JAG ser åt dennes håll å då ev. sukta efter dennes materiella tillskott varpå denne kan sträcka extra på sig), men ändock är det det som flera av oss strävar efter. alltså: vad har det blivit av oss, men framför allt, hur ska det gå för ngeti därute i stora världen? ja det e en märklig värld man lever i. fast ändå inte, "i betraktarens öga". jag tar härmed tillbaka allt som jag har sagt. med en mild knäsvaghet uppe på alptoppen e vi alla lika. precis som när lårviken den motsatta hägrar med sin magnifika sälta - ja då känner man att man lever. la grange [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp