Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 974822"><p>@ snorkel</p><p>jag vill återigen slå fast att osunda matvanor, som du säger att gemene man är på väg mot, hänger ihop med flera andra (nya) osunda vanor i samhället. och där tror jag att det är sociala företeelser som spökar mest. ex: s.k. vuxna säger inte ifrån nog/tar ansvar (jämfört med förr i tiden då man i olika grupperingar hjälpte varandra), olika generationer/ålders-grupper har emellanåt problem att kommunicera med varandra, i sverige t.ex. sköter man det mesta (om ens det) inom familjen därför att man anser att andra människor är läskiga/farliga och man bör därför titta ner i gatan när man passerar en sådan, konflikt-rädsla är mycket utbrett på arbetsplatser (varpå man agerar ut sin ilska på familjemedlemmar alt. frossar i mat för att känna sig glad å på så sätt dämpa den inre frustrationen), vi har kommit en bit när det gäller jämställdhet - men paradoxalt nog har flera tjejer/kvinnor av idag blivit ännu osäkrare pga märkliga utseende-fixeringar å typ av "bitch"-beteenden (såvida inte detta är typ av frigörelse), individualiseringen - jag å jag å jag (som skapar avstånd mellan människor) m.m. m.m. m.m. detta var bara ett axplock av fenomen som man kan beskåda idag å tycka vara sorgligt å synd, alt. le åt. en början kan vara att tala om eländet. i mitt nästa liv vill jag bli en fiskegubbe vid medelhavet i en färggrann urtvättad pikétröja å sitta å småle hela dagarna - med en joppe i mungipan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 974822"] @ snorkel jag vill återigen slå fast att osunda matvanor, som du säger att gemene man är på väg mot, hänger ihop med flera andra (nya) osunda vanor i samhället. och där tror jag att det är sociala företeelser som spökar mest. ex: s.k. vuxna säger inte ifrån nog/tar ansvar (jämfört med förr i tiden då man i olika grupperingar hjälpte varandra), olika generationer/ålders-grupper har emellanåt problem att kommunicera med varandra, i sverige t.ex. sköter man det mesta (om ens det) inom familjen därför att man anser att andra människor är läskiga/farliga och man bör därför titta ner i gatan när man passerar en sådan, konflikt-rädsla är mycket utbrett på arbetsplatser (varpå man agerar ut sin ilska på familjemedlemmar alt. frossar i mat för att känna sig glad å på så sätt dämpa den inre frustrationen), vi har kommit en bit när det gäller jämställdhet - men paradoxalt nog har flera tjejer/kvinnor av idag blivit ännu osäkrare pga märkliga utseende-fixeringar å typ av "bitch"-beteenden (såvida inte detta är typ av frigörelse), individualiseringen - jag å jag å jag (som skapar avstånd mellan människor) m.m. m.m. m.m. detta var bara ett axplock av fenomen som man kan beskåda idag å tycka vara sorgligt å synd, alt. le åt. en början kan vara att tala om eländet. i mitt nästa liv vill jag bli en fiskegubbe vid medelhavet i en färggrann urtvättad pikétröja å sitta å småle hela dagarna - med en joppe i mungipan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp