Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 975057"><p>@ GOS</p><p>flera akademiker eller kanske än mer väldresserade ifrån det vissa kallar samhällets topp-skikt (jag talar om de som bor ex. i förnämare områden av lidingö eller danderyd) är med all sannolikhet tjockisar, eller har barn med tidigare nämnda kroppshyddor. är de då per automatik korkade?? prova istället att måla upp en bild av hur de sitter på fina sittningar å efter något glas amarone-vin småler åt "korkade" ung-sprättar som lägger ner så mycket tid av sina liv på ex. skidåkning. tanken är ovanligt lockande, inte sant GOS? bara en parentes.</p><p></p><p>@ snorkel + Jibberisch</p><p>ok så ni påstår att tråden ballat ur, så vad vill ni då rikta fokus på för att finna tillbaka till trådens ursprungliga glans?? min gissning är rena påhopp å div. skällsord mot tjock-rövarna?! men sorry guys, sådant görs (av maskulin tradition) i bastun, på fyllan etc., dvs där får man ur sig sin egen frustration genom att racka ner på div. oskyldiga människor. i detta fall feta as. men bra iakttagelse om mediaklimatet (som e en riktig soppa) å div. märkliga val av programledare (man kan ju ibland tro att de kvoterar in unga spacklade/högljudda kvinnor eller 2a miffon för att visa på att de oxå är människor, å således har full rättighet att vara i tv-rutan å tjäna goa slantar på det - som alla andra) och kravlöshet. </p><p></p><p>@ Haellgren</p><p>du nämnde drogen snus, men ingen bad-information om den. jag snusar å vill lägga ner den dyngan. du får gärna skaka fram lite skit om snus också då jag tror fler skidåkare snusar än röker! men i övrigt: du sa flera sanningens ord - bra jobbat! funderade själv på det där tidigare. jag skrev ju min livs historia det första jag gjorde å faktum e att jag va mycket stolt å glad då jag lyckades vända en negativ trend å gå ner i vikt men samtidigt kände jag länge en tomhet. plus att jag tror att jag i det hela var gladare när jag var lite små-mullig. för efter att jag blivit smal så blev jag en period som många andra: tog allt på för stort allvar och var otacksam. det är som att om man tror att man ser bra ut t.ex. så kan det ändå leda till en grav onöjdhet. man har alltså fokus på det yttre istället för att lyssna å känna på det inre. alltså, att vara mullig eller en riktig fett-hög är inte = att må dåligt. ta george costanza t.ex. jag tror varken karaktären eller skådespelaren (människan bakom) mår dåligt - snarare tvärtom. en ren gissning. för han "kompenserar" sitt yttre med andra goa kvalitéer. min poäng e lite att jag tror mer på att leva ett hyffsat harmoniskt å balanserat liv som lite mullig eller fet å pga av matvanorna dra ner rullgardinen tidigare kring en ålder av 50-60 än att leva ett liv slank/vältränad och onöjd å bitter å kasta in handduken vid 100. </p><p></p><p>men skon klämmer förmodligen vid, för herrar som snorkel + Jibberisch, att ni är rädda för att staten, dvs ni, är med å betalar för andras kroppsliga förfall (sjuk-kostnader etc.). well guys, there´s only one solution for ya.. go west (life is peaceful there)!! en människa är mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 975057"] @ GOS flera akademiker eller kanske än mer väldresserade ifrån det vissa kallar samhällets topp-skikt (jag talar om de som bor ex. i förnämare områden av lidingö eller danderyd) är med all sannolikhet tjockisar, eller har barn med tidigare nämnda kroppshyddor. är de då per automatik korkade?? prova istället att måla upp en bild av hur de sitter på fina sittningar å efter något glas amarone-vin småler åt "korkade" ung-sprättar som lägger ner så mycket tid av sina liv på ex. skidåkning. tanken är ovanligt lockande, inte sant GOS? bara en parentes. @ snorkel + Jibberisch ok så ni påstår att tråden ballat ur, så vad vill ni då rikta fokus på för att finna tillbaka till trådens ursprungliga glans?? min gissning är rena påhopp å div. skällsord mot tjock-rövarna?! men sorry guys, sådant görs (av maskulin tradition) i bastun, på fyllan etc., dvs där får man ur sig sin egen frustration genom att racka ner på div. oskyldiga människor. i detta fall feta as. men bra iakttagelse om mediaklimatet (som e en riktig soppa) å div. märkliga val av programledare (man kan ju ibland tro att de kvoterar in unga spacklade/högljudda kvinnor eller 2a miffon för att visa på att de oxå är människor, å således har full rättighet att vara i tv-rutan å tjäna goa slantar på det - som alla andra) och kravlöshet. @ Haellgren du nämnde drogen snus, men ingen bad-information om den. jag snusar å vill lägga ner den dyngan. du får gärna skaka fram lite skit om snus också då jag tror fler skidåkare snusar än röker! men i övrigt: du sa flera sanningens ord - bra jobbat! funderade själv på det där tidigare. jag skrev ju min livs historia det första jag gjorde å faktum e att jag va mycket stolt å glad då jag lyckades vända en negativ trend å gå ner i vikt men samtidigt kände jag länge en tomhet. plus att jag tror att jag i det hela var gladare när jag var lite små-mullig. för efter att jag blivit smal så blev jag en period som många andra: tog allt på för stort allvar och var otacksam. det är som att om man tror att man ser bra ut t.ex. så kan det ändå leda till en grav onöjdhet. man har alltså fokus på det yttre istället för att lyssna å känna på det inre. alltså, att vara mullig eller en riktig fett-hög är inte = att må dåligt. ta george costanza t.ex. jag tror varken karaktären eller skådespelaren (människan bakom) mår dåligt - snarare tvärtom. en ren gissning. för han "kompenserar" sitt yttre med andra goa kvalitéer. min poäng e lite att jag tror mer på att leva ett hyffsat harmoniskt å balanserat liv som lite mullig eller fet å pga av matvanorna dra ner rullgardinen tidigare kring en ålder av 50-60 än att leva ett liv slank/vältränad och onöjd å bitter å kasta in handduken vid 100. men skon klämmer förmodligen vid, för herrar som snorkel + Jibberisch, att ni är rädda för att staten, dvs ni, är med å betalar för andras kroppsliga förfall (sjuk-kostnader etc.). well guys, there´s only one solution for ya.. go west (life is peaceful there)!! en människa är mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Tjockbalkarna och skidåkaren
Tillbaka
Topp