Tjockis på bräda?

Emilsson

Ny medlem
Tjockis på bräda?
Har inte åkt bräda på ett drös år, men tänkte nu slå slag i saken.
Är 183 och väger sköna 82 kg och hade tidigare en 159 cm bräda.
Är 157 för kort för mig?
Har en skandalöst basic åkstil.

Tjockis på bräda?
beror lite på var du ska åka. i parken går det nog fin fint med en 157. i pist föredrar jag iaf en lite längre bräda. jag är lika lång som dig föresten.

Tjockis på bräda?
hej hej!! såg er diskution!! jag är 186 väger 84!!! kan jag åka på en 151 burton cruzer????
för jag har möjlighet till en 157 forum destroyer!!!

Tjockis på bräda?
Jag är 194cm väger 90 kilo kör på en allian pro series 165 o den funkar helt ok. Jag skulle rekomendera en bräda runt 160cm. Jag tror dock inte att 157 är för kort för dig men idealet vore nog en lite längre då du även säger att du har en basic åkstil.

mmaz 151 är nog för kort för dig men de är en betydligt bättre bräda än forum destroyer. så jag skulle inte välja någon av dom

Tjockis på bräda?
men jag då????

Jag är en å nittifem å väger 116 kilo!!!! kan jag åka på en bräda som är 146 cm???

Skämt åsido, är man över 180 cm lång ska man generellt sett ha en bräda som är över 160 cm lång. Vikten spelar också in, ju tyngre desto längre bräda. Över 80 kilo innebär oftast över 160 cm lång bräda, men kolla på tillverkarnas rekommendationer, hur styvt flexet är spelar också in. Sen ska ni också tänka på hur bred brädan är. Har ni stl 43 eller större behöver ni en bräda som är rejält bred.

Köp inte en för kort eller smal bräda, det kommer ni att ångra. Som nybörjare kan det vara lättare med en lite kortare och mjukare bräda eftersom den blir lättare att kontrollera. Mitt tips är att ni tittar på brädor mellan 160-165 som är bra allround.

157 kan funka beroende på hur brädan är (flex, bredd, etc.) och beroende på hur ni vill åka.

Själv är jag 183, väger 76 och har precis inhandlat en sprillans Unity Pride 160W. Den är något kort men eftersom den är styv och extra bred tror jag att den kommer att funka bra i pipe, park och pow-pow.

Keep riding!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp