Jag bor 20 min från Toggenburg och har några kommentarer som kanske kan hjälpa dig.
Toggenburg är en liten ort med ett rätt litet liftsystem, dock hyggligt modernt. Pga att det sällan är utsatt för Föhn (den vind som för med varm och torr luft från Italien = döden för puder) är det riktigt snösäkert trots att dalen bara ligger på drygt 1100 m. Det brukar också komma mycket snö där; förrförra säsongen hade jag där de tre bästa puderdagarna jag någonsin upplevt, och då var det till slut i närheten av 350cm på 2000m.
Snökvaliteten brukar vara utomordentlig med torr, fin snö. De har naturligtvis snökanoner, men inte så jättemånga. Åkningen är därför (som vanligt) bäst när det kommit en del natursnö.
Skidåkarna är mest lokala talanger med en viss andel tyska och holländska familjer. De lokala är duktiga och på plats tidigt men åker av någon anledning inte så otroligt mycket offpist.
De har en rätt bra park har jag hört (är själv en ytterligt stel pist- och offpiståkare, så jag kan inte utvärdera hur bra den är - vet bara att de haft ett par större tävlingar där tidigare år och att det ser välskött ut).
I byn är det förmodligen inget drag alls, men det vet jag inte eftersom jag alltid åker hem efter skiddagens slut och kör afterski hemma.
Slutsats: Ett litet och trevligt liftsystem med medelsvåra backar, (förmodligen) bra park och möjligheter till rätt ostörd offpist när förhållandena är de rätta. Ingenting du vill säsonga i, men som 08.15 system duger det bra. Priserna är också överkomliga.
Flumserberg har jag aldrig varit i, men jag har hört andra personer prata om det; det ska vara fint med bra offpistmöjligheter om man vet var man ska åka (vilket typ gäller 90% av alla skidorter). Det kommer tydligen mycket folk från Zürich på helgerna, så det kan bli ganska fullt. Har mest hört bra saker. Jag antar att du kan åka dit om du vill ha något större än Toggenburg.
Ett annat tips i närheten är Pizol som är riktigt bra när det inte har Föhnat för mycket.
MVH
Daniel