Topptur, hjälp med utrustning

edvinback

Medlem
Tjena
Ska till Chamonix i vinter över hela säsong och behöver hjälp med utrustning för topptur!
Har ett par Line Honeybadger 92mm med marker griffon bindningar, vad behöver jag för att det ska lyckas?
Blir troligtvis 85% piståkning och 15% topptur.
Behöver jag andra skidor? Endast nya bindningar som passar nuvarande skidor och pjäxa? Eller behöver jag köpa helt nytt alltihop?

Ett par rambindningar, beggade om du vill kunna göra riktigt bra klipp (marker baron/salomon guardian 13/tyrolia adrenalin), och sen ett par billiga nylonstighudar av valfri sort kommer fungera alldeles utmärkt för dig för att topptura från liften i cham då och då. Blir du biten kommer du märka det, och då kan det bli aktuellt med helt nya grejer, men den dagen den sorgen i så fall!

Ett par rambindningar, beggade om du vill kunna göra riktigt bra klipp (marker baron/salomon guardian 13/tyrolia adrenalin), och sen ett par billiga nylonstighudar av valfri sort kommer fungera alldeles utmärkt för dig för att topptura från liften i cham då och då. Blir du biten kommer du märka det, och då kan det bli aktuellt med helt nya grejer, men den dagen den sorgen i så fall!
Finns möjlighet att montera sånna bindningar på skidorna jag redan har? Tänker ifall de är för smala/breda

Finns möjlighet att montera sånna bindningar på skidorna jag redan har? Tänker ifall de är för smala/breda
Inga problem med bredden. Se till att fixa bromsar med rätt bredd bara, blir det Baron/Duke med fel bromsbredd kan du använda bromsen från dina Griffon. Säljer du Griffon kan du skicka med bromsen från Baron/Duke. Åsså får du så klart kolla eventuella hålkonflikter från din nuvarande montering till den nya bindningen. Bara att köra på!

Tillbaka
Topp