Topptur i norra Sverige/Norge - var finns det snö?

manic

Medlem
I brist på snö i skidområdena söker vi nu något ställe i närheten (av Gällivare) som lämpar sig för en eller två dagars topptur i norra delarna av Sverige eller Norge.

Tar även gärna emot tips på boende i närheten av fjället.

Riksgränsen verkar exempelvis ha fått en dump, men då anläggningarna inte öppnat än verkar det svårt att hitta boende.

Någon som har koll på snöläget i områdena kring Narvik?

Dom har inte öppnat anläggningen ännu och jag har inte hittat snörapporter därifrån, men enligt snow-forecast.com verkar det ha kommit en del där.

När det gäller topptur är vi inte ute efter någon avancerad tur, det är ju trots allt inte många timmar ljust. Viktigare att den lilla turen bjuder på sköna svängar och/eller härlig utsikt.

När det gäller snöförhållanden i Norge finns ju ganska detaljerade beskrivningar på senorge.no, där borde ni kunna få en uppfattning om läget runt Narvik.

viktorflygare sa:
När det gäller snöförhållanden i Norge finns ju ganska detaljerade beskrivningar på senorge.no, där borde ni kunna få en uppfattning om läget runt Narvik.
Tack, kanonbra sida! :) Precis vad jag sökt efter länge. Finns det någon liknande även för Sverige?

Inte såvitt jag vet. De ligger ju "lite" före i en del avseenden i Norge... Deras digitala lavinriskkartor och -prognoser skulle man också gärna ha för svenska fjällen...

Tillbaka
Topp