Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1226772" data-attributes="member: 166112"><p>Jag hade nog valt duke pt16 då hälen framstår som klart rejälare om man ändå ska åka mestadels i pist eller pistnära med setupen. Angående duke vs shift hade jag nog valt duke som du är inne på. Vilken DIN du åker på är dock lite avgörande av vilken duke du vill välja. Men eftersom du väger ~80kg lär du nog köra iaf 8 eller nåt så då bör pt16 funka fint. Men behöver du under 8 i DIN borde du nog kolla på pt12 eller shift.</p><p></p><p>Har själv åkt på shiften och är väl ganska nöjd men tror jag hade uppskattat duke pt då den iaf vid första anblick ser klart rejälare ut (om än klart tyngre). Har tex sabbat ena afd plattan på mina shift. Någon spiral eller liknande har lossnat så den hänger typ löst numera och isbildning under den har blivit ett litet problem utöver alla de vanliga problemen...Angående stoppersbredd, atrisen är 108 i midjan så en stopper på typ 110mm hade vart bra. Försök få på en så smal stopper som möjligt tycker jag. Annars är de risk att de sticker ut över kanten vilket gör att du trampar på dem när du turar eller att de fastnar i saker.</p><p></p><p>Sen angående skidlängd hade jag tipsat om att gå på 189cm istället. Har själv ett par atris i 184 och jag är 176cm lång och upplever inte alls skidorna som långa. Gött med den extra längden för lite extra stabilitet och flyt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1226772, member: 166112"] Jag hade nog valt duke pt16 då hälen framstår som klart rejälare om man ändå ska åka mestadels i pist eller pistnära med setupen. Angående duke vs shift hade jag nog valt duke som du är inne på. Vilken DIN du åker på är dock lite avgörande av vilken duke du vill välja. Men eftersom du väger ~80kg lär du nog köra iaf 8 eller nåt så då bör pt16 funka fint. Men behöver du under 8 i DIN borde du nog kolla på pt12 eller shift. Har själv åkt på shiften och är väl ganska nöjd men tror jag hade uppskattat duke pt då den iaf vid första anblick ser klart rejälare ut (om än klart tyngre). Har tex sabbat ena afd plattan på mina shift. Någon spiral eller liknande har lossnat så den hänger typ löst numera och isbildning under den har blivit ett litet problem utöver alla de vanliga problemen...Angående stoppersbredd, atrisen är 108 i midjan så en stopper på typ 110mm hade vart bra. Försök få på en så smal stopper som möjligt tycker jag. Annars är de risk att de sticker ut över kanten vilket gör att du trampar på dem när du turar eller att de fastnar i saker. Sen angående skidlängd hade jag tipsat om att gå på 189cm istället. Har själv ett par atris i 184 och jag är 176cm lång och upplever inte alls skidorna som långa. Gött med den extra längden för lite extra stabilitet och flyt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp