Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Silanderjarl" data-source="post: 1226802" data-attributes="member: 168571"><p>Köpte precis ett par 184 långa atris och valde då shiftbindningar. Premiärkörde setupen förra veckoslutet uppe i riksgränsen. Nu blev det inget turande (var inte målet denna resa heller) men vill liksom du kunna ha möjligheten. Jag har därför ingen erfarenhet av hur bindningen är att tura med. Har dock testat funktionen ”på torra land” och tycker inte alls det är så krångligt som en del på forumet. Kolla på en youtubevideo en gång och gör sedan likadant så fattar du sen. Busenkelt om man är normalbegåvad!</p><p></p><p>Sen har jag också läst om problemen som en del har haft, men jag tänker att det är klart att det blir just personer som haft problem som skriver i de trådarna. Salomon är ju ändå en av de stora i skidvärlden och bindningarna satt på typ varannan skida uppe i gränsen. Det måste betyda att folk är nöjda överlag. Skulle man ha otur bör det inte vara några stora problem att reklamera tänker jag.</p><p></p><p>det som fällde avgöranden för mig (övervägde också duke PT var två saker. Dels vikten. Även om jag mest kör luftburet så blir viktstraffet ganska stort när du väl ska uppför. Atrisen plus shift känns faktiskt som en ganska lätt setup. Hade likadana skidor innan men med marker griffon och det är en kännbar skillnad när man bär skidorna över axeln till exempel.</p><p></p><p>det andra skälet är faktiskt rent estetiskt. Duke PT är stor, ful och klumpig och shift är slimmad, snygg och diskret. Ett inte helt oviktigt skäl, enligt mig.</p><p></p><p>det var också lite en prisfråga. Shiften går att hitta lite prisnedsatt om man googlar runt lite. Upplevde att det var svårare med duke:en.</p><p></p><p>utför är shiften rena drömmen tycker jag. Funkar och känns som vilken alpinbindning som helst. Nu är jag ingen expert utan skulle nog beskriva min åkförmåga som din ungefär, men för mina ändamål känns kitet helt perfekt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Silanderjarl, post: 1226802, member: 168571"] Köpte precis ett par 184 långa atris och valde då shiftbindningar. Premiärkörde setupen förra veckoslutet uppe i riksgränsen. Nu blev det inget turande (var inte målet denna resa heller) men vill liksom du kunna ha möjligheten. Jag har därför ingen erfarenhet av hur bindningen är att tura med. Har dock testat funktionen ”på torra land” och tycker inte alls det är så krångligt som en del på forumet. Kolla på en youtubevideo en gång och gör sedan likadant så fattar du sen. Busenkelt om man är normalbegåvad! Sen har jag också läst om problemen som en del har haft, men jag tänker att det är klart att det blir just personer som haft problem som skriver i de trådarna. Salomon är ju ändå en av de stora i skidvärlden och bindningarna satt på typ varannan skida uppe i gränsen. Det måste betyda att folk är nöjda överlag. Skulle man ha otur bör det inte vara några stora problem att reklamera tänker jag. det som fällde avgöranden för mig (övervägde också duke PT var två saker. Dels vikten. Även om jag mest kör luftburet så blir viktstraffet ganska stort när du väl ska uppför. Atrisen plus shift känns faktiskt som en ganska lätt setup. Hade likadana skidor innan men med marker griffon och det är en kännbar skillnad när man bär skidorna över axeln till exempel. det andra skälet är faktiskt rent estetiskt. Duke PT är stor, ful och klumpig och shift är slimmad, snygg och diskret. Ett inte helt oviktigt skäl, enligt mig. det var också lite en prisfråga. Shiften går att hitta lite prisnedsatt om man googlar runt lite. Upplevde att det var svårare med duke:en. utför är shiften rena drömmen tycker jag. Funkar och känns som vilken alpinbindning som helst. Nu är jag ingen expert utan skulle nog beskriva min åkförmåga som din ungefär, men för mina ändamål känns kitet helt perfekt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp