Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1226919" data-attributes="member: 12152"><p>Jag kör också fortfarande med första versionen av Shift. Jag har lärt mig leva med svagheterna. Jag har, som tur är, inte haft problem med att den hoppar ur det låsta läget vid gång, utan det är mest att stoppersen ramlar ner och att hälhöjaren fälls fram stup i ett om jag spårar själv i puder som är det störiga. För stoppersen har jag numera två gummiband som fältlösning och hälhöjaren låser jag med ett annat gummiband om det stör för mycket.</p><p></p><p>Jag har även lärt mig vart gränsen går i pist och det går att stå på rätt så bra utan att det släpper, men det finns en tydlig gräns när jag inte litar på den längre. Och som jag har konstaterat tidigare så kan den som överhuvudtaget kan formulera meningen att "Shift presterar som vilken alpinbindning som helst utför" sannolikt använda Shift utan att någonsin få problem med tjuvsläpp. Jag måste välja alpinbindning med guldvåg för att hitta en bindning som sitter när den ska och också släpper när den ska utan att för den skull väga bly. Jag kan absolut INTE ta "vilken alpinbindning som helst" och tycka att den är bra utför. </p><p></p><p>Efter att ha läst igenom tråden tror jag att Shift ändå är det bästa valet i det här fallet. Väldigt mycket lättare och fullt acceptabel prestanda. För att motivera Duke PT16:s extra vikt krävs det att man laddar på riktigt rejält. Det är först när Marker skalar bort ett antal hundra gram till från PT med en kolfiberbaserad 13-version som den blir intressant på riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1226919, member: 12152"] Jag kör också fortfarande med första versionen av Shift. Jag har lärt mig leva med svagheterna. Jag har, som tur är, inte haft problem med att den hoppar ur det låsta läget vid gång, utan det är mest att stoppersen ramlar ner och att hälhöjaren fälls fram stup i ett om jag spårar själv i puder som är det störiga. För stoppersen har jag numera två gummiband som fältlösning och hälhöjaren låser jag med ett annat gummiband om det stör för mycket. Jag har även lärt mig vart gränsen går i pist och det går att stå på rätt så bra utan att det släpper, men det finns en tydlig gräns när jag inte litar på den längre. Och som jag har konstaterat tidigare så kan den som överhuvudtaget kan formulera meningen att "Shift presterar som vilken alpinbindning som helst utför" sannolikt använda Shift utan att någonsin få problem med tjuvsläpp. Jag måste välja alpinbindning med guldvåg för att hitta en bindning som sitter när den ska och också släpper när den ska utan att för den skull väga bly. Jag kan absolut INTE ta "vilken alpinbindning som helst" och tycka att den är bra utför. Efter att ha läst igenom tråden tror jag att Shift ändå är det bästa valet i det här fallet. Väldigt mycket lättare och fullt acceptabel prestanda. För att motivera Duke PT16:s extra vikt krävs det att man laddar på riktigt rejält. Det är först när Marker skalar bort ett antal hundra gram till från PT med en kolfiberbaserad 13-version som den blir intressant på riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp