Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anzom" data-source="post: 1226924" data-attributes="member: 45125"><p>Yes så tänker jag med kring det när skidan lossnar, att monteringen inte gjort korrekts. Det var väl det som blev spiken i kistan. Men dessförinnan så:</p><p></p><p>Du har rätt i att Afdn är krånglig att justera. Men Afdns platta sviktade någon mm när jag la belastning på den (trots max höjdmontering) vilket gjorde att först den ena, sen den andra fick bytas ut då de blivit defekta. Det glappar helt enkelt. Hade även problemet att bindningen släppte vid toppturandet uppför, likt många här när piggarna inte höll den fast. Kanske fick ett måndagsexemplar, men att ex droppa med den ,mer än i 2m puder, skulle jag inte göra. Och därmed är det heller ingen offpistbindning som jag skulle använda som everyday-bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anzom, post: 1226924, member: 45125"] Yes så tänker jag med kring det när skidan lossnar, att monteringen inte gjort korrekts. Det var väl det som blev spiken i kistan. Men dessförinnan så: Du har rätt i att Afdn är krånglig att justera. Men Afdns platta sviktade någon mm när jag la belastning på den (trots max höjdmontering) vilket gjorde att först den ena, sen den andra fick bytas ut då de blivit defekta. Det glappar helt enkelt. Hade även problemet att bindningen släppte vid toppturandet uppför, likt många här när piggarna inte höll den fast. Kanske fick ett måndagsexemplar, men att ex droppa med den ,mer än i 2m puder, skulle jag inte göra. Och därmed är det heller ingen offpistbindning som jag skulle använda som everyday-bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp