Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1226947" data-attributes="member: 12152"><p>Vad väger du? Jag skulle förmodligen också kunna åka hårt i pist med den, men har som sagt aldrig testat, främst pga skidvalet. </p><p></p><p>Jag skulle säga att Shift och Tecton är två bindningar som har landat i en roll från olika håll för mig. </p><p></p><p>När man först klämmer på och kliver i en Shift tror man är svaret på allt och att den ska palla everyday även i hård pist. Den känns solid och väldigt välbyggd trots sin lätta vikt. Sen efterhand visar det sig att den inte gör det riktigt fullt ut när det släpper lite här och där och krånglar lite allmänt. Men man lär sig svagheterna och efterhand kan man leva med den och då funkar det helt ok. Jag skulle fortfarande kunna tänka mig att köpa en ny idag om jag skulle bli av med den jag har. Men den lever inte upp den initiala hypen. </p><p></p><p>Tecton å andra sidan ser och känns bedrövligt plastig ut i första intrycket och det är nästan så att man tror att häldelen ska gå sönder första gången man kliver i. Jag trodde verkligen att den skulle falera inom några dagar bara i början. Men sen när tiden går så visar det sig att den pallar mycket mer än man tror och den växer in i rollen som väldigt pålitlig. Jag har fortfarande inte hittat gränsen för vad den klarar av i hård åkning eftersom den aldrig har släppt. Sen har jag iofs kört sönder en bottenplatta och den är fortfarande likadan, men det kan också ha varit ett måndagsex eftersom de nya plattorna har hållit ihop i två säsonger nu.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1226947, member: 12152"] Vad väger du? Jag skulle förmodligen också kunna åka hårt i pist med den, men har som sagt aldrig testat, främst pga skidvalet. Jag skulle säga att Shift och Tecton är två bindningar som har landat i en roll från olika håll för mig. När man först klämmer på och kliver i en Shift tror man är svaret på allt och att den ska palla everyday även i hård pist. Den känns solid och väldigt välbyggd trots sin lätta vikt. Sen efterhand visar det sig att den inte gör det riktigt fullt ut när det släpper lite här och där och krånglar lite allmänt. Men man lär sig svagheterna och efterhand kan man leva med den och då funkar det helt ok. Jag skulle fortfarande kunna tänka mig att köpa en ny idag om jag skulle bli av med den jag har. Men den lever inte upp den initiala hypen. Tecton å andra sidan ser och känns bedrövligt plastig ut i första intrycket och det är nästan så att man tror att häldelen ska gå sönder första gången man kliver i. Jag trodde verkligen att den skulle falera inom några dagar bara i början. Men sen när tiden går så visar det sig att den pallar mycket mer än man tror och den växer in i rollen som väldigt pålitlig. Jag har fortfarande inte hittat gränsen för vad den klarar av i hård åkning eftersom den aldrig har släppt. Sen har jag iofs kört sönder en bottenplatta och den är fortfarande likadan, men det kan också ha varit ett måndagsex eftersom de nya plattorna har hållit ihop i två säsonger nu. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp