Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1226950" data-attributes="member: 166112"><p>Jag har nyligen blivit lockad av Cast systemet med. Inte haft några speciella problem med min shift och tycker den är rätt okej att åka på. Jag är däremot relativt lätt med mina 65kg o behöver bara 8-9 i DIN. Däremot är jag trött på de små problemen som att stoppern åker ner, hälhöjaren är riktigt dålig (iaf om man jämför med klassiska tech bindningar) och att jag nu även kört sönder en afd platta i ändå ganska vanlig åkning. Men man ska ändå inte bortse ifrån att shiftens vikt väger upp för de problemen i förhållande till de andra hybrid varianterna om man turar ofta nog med den.</p><p></p><p>Sen att sponsrade åkare gillar den är väl för de måste men de behöver ju inte heller betala för den eller köpa en ny när den går sönder. Sen åker du puder varje dag så klarar du dig på en klart ”sämre” bindning. Jag tycker min dynafit radical funkar typ lika bra som shiften om det är 30-40cm puder. Många gillar nog den trots tillkortakommanden med för att det finns inget annat o jämföra med direkt. Duke o Cast är klart tyngre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1226950, member: 166112"] Jag har nyligen blivit lockad av Cast systemet med. Inte haft några speciella problem med min shift och tycker den är rätt okej att åka på. Jag är däremot relativt lätt med mina 65kg o behöver bara 8-9 i DIN. Däremot är jag trött på de små problemen som att stoppern åker ner, hälhöjaren är riktigt dålig (iaf om man jämför med klassiska tech bindningar) och att jag nu även kört sönder en afd platta i ändå ganska vanlig åkning. Men man ska ändå inte bortse ifrån att shiftens vikt väger upp för de problemen i förhållande till de andra hybrid varianterna om man turar ofta nog med den. Sen att sponsrade åkare gillar den är väl för de måste men de behöver ju inte heller betala för den eller köpa en ny när den går sönder. Sen åker du puder varje dag så klarar du dig på en klart ”sämre” bindning. Jag tycker min dynafit radical funkar typ lika bra som shiften om det är 30-40cm puder. Många gillar nog den trots tillkortakommanden med för att det finns inget annat o jämföra med direkt. Duke o Cast är klart tyngre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Topptur med Atris, vilken bindning?
Tillbaka
Topp