topptur och tältning i östra jämtlandsfjällen

viktorflygare

Aktiv medlem
Hej!

Jag planerar en topptursresa nästa helg. Vi tänkte gå in nånstans, upprätta ett basläger och sedan topptura ett par dagar. Det behöver av logistiska skäl vara i relativ närhet till Östersund. I första hand hade vi siktat in oss på skäckerfjällen, men nu ser det ut att bli storm och nederbörd där, även om prognosen förstås kan ändras.

Enligt SHMI och YR ska det bli betydligt bättre i östra jämtlandsfjällen, men där är det för mig inte lika uppenbart var man kan gå in eller var det är bra att åka.

Jag funderar på att gå från vallbo mot stor-anahögen, eller från tossåsen mot lunndörrsfjällen. Såklart är jag också mottaglig för andra förslag. Finns det nån som har input på var det är bra att tälta och åka, hur snöförhållandena ser ut, etc? Bydalsjällen är lite för små för ett sånt här projekt, eller?

Med vänlig hälsning, Viktor

Hej!

Kan tyvärr inte hjälpa till så mkt men vi är 4st som tänkte göra precis samma sak men runt helags/sylarna/anåfjället över påsk så du får gärna dela med dig om ni hittar nått nice! Vi tänkte ta skoter ut och sen slå upp basecamp och topptura från.

Tillbaka
Topp