Topsport Funäsdalen, GRRRRRR

NiklasMN

Ny medlem
Köpte ett ryggskydd till dottern på Topsport i Funäsdalen. Efter 2 dagar så gick ena fästet till remmarna sönder. Gick in dit för att få ett nytt skydd men se det gick inte. Killen i affären sa att detta måste vi gjort själva, tappat skyddet i golvet eller nåt. Undrade om han skämtade men han kunde tydligen se på plasten att det var vårat fel. Försökte med att ett ryggskydd borde väl ändå tåla att ramla i golvet det är ju ändå ett skydd och inte en leksak. Men det var tvärkört, en kollega till honom kom även fram och drog parallellen att om han knäckte sina glasögon med flit så kan man ju inte tro att man kan reklamera dom! Till slut tog han iallafall kort på skyddet och skulle skicka det till leverantören men gjorde klart att det var mer eller mindre lönlöst. Vi har varit där i 1 vecka o köpt hjälmar, goggles m.m. men efter detta bemötande kommer jag gå till Sportmaffian nästa gång. Hur bra en affär är vet man först när det blir problem och Topsport Funäsdalen klarade inte det testet enligt mig iallafall. Nån annan som har liknande erfarenheter av Topsport?

Senast ändrad:
Vet ej, men vi har absolut inte tappat det eller så! Och hade det vart så , så tycker jag att plastdetaljer på säkerhetsutrustning borde tåla det. Hade det vart på Stadium så är jag säker på att dom hade bytt ut det utan att ens ifrågasätta vad som hänt!

Idag ringde Topsport Funäsdalen mig och hade fått OK för reklamation från leverantören! Skönt, men oproffsigt skött, hade dom bara sagt att vi kontaktar leverantören och återkommer med svar så hade det ju varit helt OK men att säga att det är vårat fel och att en reklamation var mer eller mindre lönlöst var ju ganska onödigt! Nåväl det är ju i övrigt en bra affär och jag hoppas säljaren bara hade en dålig dag :)

//Niklas

Tillbaka
Topp