Torkskåp - behövs det?

pmustel

Medlem
Torkskåp - behövs det?
De flesta lägenheter/stugor är fortfarande utrustade med torkskåp. Men behövs det nuförtiden? Dagens kläder torkar ju ändå på minuter.

Vi har nu haft lägenhet i Åre i 18 år och vi har typ aldrig använt torkskåpet. Bara nån gång för att torka handskar när det regnat. Och de kan man lika gärna torka på handdukstorken.

Torkskåp - behövs det?
Är väl praktiskt med ett torkskåp. Är ju ett ställe där man kan hänga in använda kläder, kanske torka dem, så de kommer bort från resten med tanke på lukt och plats.

Men hur nödvändigt det är beror väl på om man åker i backen när det är -5, åker när det är +3 och regnar, tar en tränings tur i längdspåret eller en topptur.

Torkskåp - behövs det?
I somras, Stöten, flugfiske SM. Det ösregnade 3 dagar. Jag hade en liten lägenhet med torrskåp. Fint, tyckte jag! Lade in min genomblöt North Face dyr skaljacka. Efter några timmar var alla sömmar öppna! Perkele. Där är nu min dyr jacka någonstans på någon soptipp i Sälen.

Torkskåp - behövs det?
Är väl praktiskt med ett torkskåp. Är ju ett ställe där man kan hänga in använda kläder, kanske torka dem, så de kommer bort från resten med tanke på lukt och plats.

Men hur nödvändigt det är beror väl på om man åker i backen när det är -5, åker när det är +3 och regnar, tar en tränings tur i längdspåret eller en topptur.
Om jag har svettiga kläder kör jag dem i tvättmaskinen. Så slipper jag lukten.

Torkskåp - behövs det?
Om jag har svettiga kläder kör jag dem i tvättmaskinen. Så slipper jag lukten.
Ok, om jag är en helg eller vecka i fjällen så orkar jag inte tvätta och torka kläder hela tiden.

Då kan ett torkskåp vara bra.

Jag har inte använt torkskåpet som har varit tillgängligt så många gånger men tycker definitivt det har varit praktiskt ibland.

Tillbaka
Topp