Tråden för saker vi lärt oss idag.

• Trådstartare Trådstartare GNU
  • Start datum Start datum

GNU

Aktiv medlem
Jag börjar: Jag har lärt mig att det finns ett ord som heter "Stoked", vad det är, och att man kan tröttna på det!

I veckan har jag lärt mig att det är dumt att antyda att folk ska byta sambo (seriöst alltså, det är elakt och folk kan bli ledsna över sånt) och att det är fullkomligt meningslöst att gå i klinch med la_grave!

;-) / MM

Just nu har jag lärt mig att det vore bra med ett "kiss&bajsfilter" som automatiskt filtrerade bort de mest infantila och intentsägande inläggen ...

That´s all kids!
MM

Att jag numer kan mer om spik, två-tum-fem och karmskruvar än om fet-lagg. Felprioriteringar kan tyckas men vi kommer igen!

Mountain_Man sa:
Just nu har jag lärt mig att det vore bra med ett "kiss&bajsfilter" som automatiskt filtrerade bort de mest infantila och intentsägande inläggen ...

That´s all kids!
MM
Jag drog samma lärdom nyss faktiskt.
Är ganska sugen med moderator-avtryckaren här, måste bara hitta något lämpligt skäl. :D

Idag har jag lärt mig att man borde plugga ganska mycket till en Redovisning- och Finanstenta (redofin). Speciellt om det bara är 50% av varje kurs på Handels som klarar den och att det är den kurs som flest har släpande... Men men, ny tenta på tisdag!

...har just lärt mig (eh..., egentligen återigen fått det bekräftat men ändå) att beräkningsingenjörer gillar att räkna å sånt. MnO, ÄR det så??? Siffror asså?
/A

Senast ändrad:
Har lärt mig att det känns fett ovärt att skriva onödiga saker som "administratörerna" inte förstår.

Och med min förra kommentar "Det gör ont..." så menar jag verkligen Det gör sjukt ont...

I dag har jag lärt mig att man aldrig ska ge upp hoppet. I dag fick jag, efter dryga fem år med med barn i familjen, sovmorgon till 08.15!

GNU sa:
I dag har jag lärt mig att man aldrig ska ge upp hoppet. I dag fick jag, efter dryga fem år med med barn i familjen, sovmorgon till 08.15!
Not bad. Not bad at all.
Själv har jag lärt mig, att efter 6 år med barn i familjen, kommer jag troligtvis aldrig att få sova längre än till 07:00.

idag lärde jag mig att man ska kolla vädret just innan man lägger sig... Så att man inte kliver upp 8 och ser att det är 26 minus ute.

Idag har jag dragit lärdomen (ur just den här tråden) att flera freeridemedlemmar inte bara saknar ironi. De har inte greppat det där med humor heller.

I veckan har jag lärt mig något jag misstänkt länge. Det spelar ingen roll hur strukturerad och planerad man är, det skiter sig ändå...

fkkkk sa:
lärde mig att man inte ska klä på sig alla snowboard grejjorna och sen kolla om backen är öppen:(
shit, den e sa bitter... i know the feeling... när folk tittar pa en konstigt där de kommer traskandes i motsatt riktning... och ingen säger nagot...

Jag har lärt mig att pyttipanna blir sjukt mycket godare med grillkrydda!

Idag har jag lärt mig att man bör fotografera vart man parkerar sin bil på Väla i Helsingborg för annars får man traska runt i en halvtimme i snöblandat regn och leta efter sin ganska så unika bil.

edit: Lärde mig också att Dimmu Borgirs nya platta är ruskigt bra.

Senast ändrad:
idag har jag lärt mig att när man väl själv är ledig efter 9 månader av jobbnarkomani så är ingen annan det.. (fast det kunde jag ju anat innan..)

Lärt mig att man verkligen ska vila, utan undantag, om man överansträngt båda hälsenorna. Och att det gör ont att ens testa pjäxorna med denna skada. En vecka till utan något vettigt att göra..

Och nu lärde jag mig att även om man bumpar så hamnar man omedelbart efter MnOs bump...

Har idag lärt mig att chefen inte tycker att det tillhör de mänskliga rättigheterna att kolla freeride på arbetstid...

Jag har lärt mig att det enda ekonomer förstår om teknik är vad den kostar. Vad som sedan är bäst och mest lämpligt för ändamålet begriper de inte.

Tillbaka
Topp