träning? 40min? titta hit!

wolwerin

Medlem
Hej!

Jag har varit lite upptagen några månader har ni nog märkt (tror nog inte det men endå).
Som ni har märkt så har jag skrivit några små uppsatser här på freeride.se om Åre på vintern osv.
Men nu är jag tillbaka med nya krafter och med nya rader med uppfriskande texter som kan vara nyttiga till er!!!

Så jag kan väl börja med hur man kan komma i form i 40min! för har hört ganska mycket om hur jag kan gå ner i vikt, träna upp muskler och få bättre kondition, inklusive mig .

So here we go baby!

Hur man kommer i form på 40min!

Ingen tids träning? Då kommer du nog att bli
överraskad för du behöver bara 40min för att
komma i form till sommarn eller vintern…

För många av oss är det svårt att hitta tid för att komma i form (rent utav sagt inte träna).
Som till exempel jobbet, åtaganden som man ej kan lämna eller familjen och hur mycket tid finns det över efter allt detta?
Det troliga är nog att man parkerar sig i soffan och slöar med en öl eller något.
Men det enda problemet är att man kan tappa sin form för lätt och snabbt vilket gör det svårare att komma ner för den backen med skidorna utan att bli trött!
Mindre träning du gör, ju mindre energi stapel får du! Och den form du hade du en gång hade har blivit bytt med backfylla och ansvar (åtaganden).
Ju längre du puttar fram på det, så blir du mindre tillfredstäld att göra det igen.
Frustration kommer också in i bilden, innan du vet ordet av det så kämpar du med att få på dig dina favorit jeans eller tröja! Låter det bekant?
MEN, det behöver inte vara så längre.
Först behöver du bli realistisk. Du har en begränsad tid, så du måste ta vara på tiden bättre.
här kommer några tränings pass och det bästa är att du bara behöver 40min några gånger i veckan för att få upp formen lite mer!
Tack vare detta 9 stegs träningarna så tar det bara 40min för varje steg. Du behöver inte göra exakt som det som står, det som är meningen är att man ska ha roligt och njuta av det!!!!

1. SPEEDERS

Detta kan du dela upp i två pass 20/20min med 3min vilning.
Du ska jogga LUGNT och lägg till lite acceleration "speeders" för att dina ben ska jobba hårdare då och då.
Du borde pröva speeders varje 3-4 min i ca 10-20sec, och medans du känner att du börjar komma i form igen kan du vara lite mer aggressiv och du ska göra minst 10 "speeders" under detta pass och var avslappnad när du gör detta!!

2. HILL REPS

värm upp i 5 min för att du ska vara varm när du gör denna övningen. Hitta en skidbacke eller en lutande backe nära dig.
Spring upp för berget så fort du kan (och försök att inte stanna eller vila på väg upp) som om det var ditt liv som hängde på detta lopp. Och när du kommer på berget så var uppmärksam på tiden, så lägg på 10% av tiden du fick. Tex. Det tog 4min lägg till då 24sec på tiden.
Så det betyder att nästa gång du ska upp igen så ska tiden vara 4.24sec.
Och så ska du hålla på ca 4-6gånger till. Och jag lovar du kommer att klättra upp som en apa.

3. ONE_MINUTE

på det nästa 40min passet kommer du att springa.
Tunga en minuters pass. Du kommer att springa så fort du kan, du ska springa som om du ska vinna ett stort race i OS eller springa iväg från ett stort, hårigt monster. SPARA inte på några krafter för dem andra vändorna värkligen kämpa på varje. Det e väl inte så mycket att säga mer om detta det talar för sig själv? Men en sak ska jag säga, se till att du verkligen går för det varje vända.

4. FOUR- MINUTE

Det är ungefär som one minute! Fast längre!
Under en längre tidsperiod så försök att springa 4min så fort du kan varje 20min. det är värt ett försök, det kommer att göra dig mer effektiv/skicklig.
Vissa människor tror att ska hamra (pressa sig) från start tills dem nästan svimmar.
Dessvärre, det menas att dem kan bara ha 1min effort, som i vanligtviss kommer max up till 5-10min.

Om ni har några frågor inom träning eller styrketräning kontakta mig så ska vi ser hur det blir…eller bara om ni vill mingla lite

mer kommer senare!
tyck till vad ni tycker?

Mvh/wolwerin
Peace out/sexy time

Senast ändrad:
att tänja kan va bra före man går till backen ;D man blir vigare o sätter sw 1260 dubbel true nose som en snärt

är lite fundersam över one-minute och four-minute. Hur ofta ska man springa den där minuten respektive 4 minuter så fort man kan ?

Tillbaka
Topp