Träning och stretching tips

HannesK

Ny medlem
Hej, jag vill ha tips om ovanstående. Vad som helst bara det handlar om snowboard. Tipsa om någon sida osv. Skulle vara väldigt tacksam

Benpress, och diverse ryggövningar (rodd) mm. Det beror väl lite på vilka muskelgrupper du känner att du vill stärka. Sedan beroende på vilka muskelgrupper du vill träna bör du strecha dessa samt använda dig av andra stretchövningar för att bli smidigare. Svaret är som frågan = diffus...

Testa att söka på google eller specificera frågan, dvs vilka muskler du vill stärka

Ha det

om det är träning som ska färbättra din snowboardåkning så skulle jag satsa på att träna bål och ben.
men bål menas mage och rygg, och det som framförallt ska tränas är nedre delerna av ryggen och sidomagmusklerna.

benen måste inte ha så mycket råstyrka utan framförallt bra uhållighet, så där skuille jag köra många reps och ganska mycket statiskt träning.

stretching är inte min starka sida så om det ska jag nog inte uttala mig.

lycka till med träning!

1. vaderna
2. framsida lår
3. baksida lår
4. sträcka ut ryggen
5. höftböjjen
6. ljumskarna
7. sätesmuskel
8. sidstretching dvs sträck ut sidan på ryggen och midjan.

har jag glömt något? självklart behöver man inte stretcha alla 8a punkter, jag bara nämde alla muskler som man använder när man ex. snurrar, åker vanligt och grabar.

boka en privat snowboardlektion.

snurrar runt hela tiden i backarna även om du inte är i funparken för att kontrollera snurrarna.

lär dig också att åka switch!

lycka till;)

Senast ändrad:
redrum sa:
1. vaderna
2. framsida lår
3. baksida lår
4. sträcka ut ryggen
5. höftböjjen
6. ljumskarna
7. sätesmuskel

har jag glömt något? självklart behöver man inte stretcha alla 8a punkter, jag bara nämde alla muskler som man använder när man ex. snurrar, åker vanligt och grabar.

snurrar runt hela tiden i backarna även om du inte är i funparken för att kontrollera snurrarna.

lycka till;)
jodå. de kan jag ordentligt redan:D cab 5

Hannes_745 sa:
redrum sa:
1. vaderna
2. framsida lår
3. baksida lår
4. sträcka ut ryggen
5. höftböjjen
6. ljumskarna
7. sätesmuskel

lycka till;)
jodå. de kan jag ordentligt redan:D cab 5
kan du redan allt det? okej men då tror jag det inte e så mycket mer:P kanske hoppa studdsmatta, då kan du försöka göra en studdsmattebräda

Träna hela kroppen, marginell effekt på åkning osv om du ni inte blir "riktigt grov" men kroppen kommer nog hålla ihop mkt bättre, sen försök vara mjuk i hela kroppen, jag tycker man gör sig mycket midnre illa om man får åka lite å komma igång i hela kroppen

Snödjup

Tillbaka
Topp