Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Träningstips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6152" data-attributes="member: 10565"><p>Tränar man lårmusklerna mycket så skall man även stretcha mycket lårmuskler, annars så får man nya problem. Stå med ena knät i backen med något ganska mjuk (liggunderlag, matta el. dy.) under knät, det andra benets fot skall stå platt mot golvet. 90 graders vinkel i alla benleder (båda benen). Lyft upp foten som du har bakom dig mot baken i vristen - ej i foten. Öka vinkeln mellan benen när du blivit vigare. Denna övning "låser fast" knäskålen och stretchar musklerna enligt kunnigt folk jag pratat med på ett riktigt sätt, men det lär väl säkert finnas åsikter om denna övnings lämplighet också, men den har hjälpt mig av men mina knäproblem.</p><p></p><p>Skall man träna med tyngder kan man sitta på köksbordet och lyfta en kasse fylld med något lagom tungt genom att räta på benet(billigare än gym), men det funkar ju inte om man skall hjälpa till med andra benet på vägen upp såvida man inte trotsar chirpraktorernas råd och korsar benen och hälper till med det andra på vägen upp. (Inte bra för dålig rygg att korsa benen-drar snett.)</p><p></p><p>Prata med en idrottsläkare om lämpliga övningar vid knäproblematik. Gå INTE till en allmänläkare, då blir det vila och möjligen antiinflammatoriskt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6152, member: 10565"] Tränar man lårmusklerna mycket så skall man även stretcha mycket lårmuskler, annars så får man nya problem. Stå med ena knät i backen med något ganska mjuk (liggunderlag, matta el. dy.) under knät, det andra benets fot skall stå platt mot golvet. 90 graders vinkel i alla benleder (båda benen). Lyft upp foten som du har bakom dig mot baken i vristen - ej i foten. Öka vinkeln mellan benen när du blivit vigare. Denna övning "låser fast" knäskålen och stretchar musklerna enligt kunnigt folk jag pratat med på ett riktigt sätt, men det lär väl säkert finnas åsikter om denna övnings lämplighet också, men den har hjälpt mig av men mina knäproblem. Skall man träna med tyngder kan man sitta på köksbordet och lyfta en kasse fylld med något lagom tungt genom att räta på benet(billigare än gym), men det funkar ju inte om man skall hjälpa till med andra benet på vägen upp såvida man inte trotsar chirpraktorernas råd och korsar benen och hälper till med det andra på vägen upp. (Inte bra för dålig rygg att korsa benen-drar snett.) Prata med en idrottsläkare om lämpliga övningar vid knäproblematik. Gå INTE till en allmänläkare, då blir det vila och möjligen antiinflammatoriskt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Träningstips!
Tillbaka
Topp