Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 516966" data-attributes="member: 92022"><p>Jag har läst runt ännu mer nu och det börjar luta väldigt mycket mot en Pulse. Målet är självklart att träna för annars är det nog ganska meningslöst oavsett hur användarvänlig den är, för får man panik så kan man inte tänka logiskt, då gäller erfarenhet. </p><p></p><p>Jag har kollat runt mer på sond också, men det är mycket svårare att hitta någon vettig information om dom jämfört med annan utrustning. Jag kan hålla med om att aluminium är bättre, kolfiber är bra men det har sina svagheter, vajer känns givet. </p><p>Längden är en större fråga, många är på 190 eller 260, 190 är nog som ni säger lite kort så dom modellerna går bort. Men 260 låter rätt långt eftersom jag är endast 170... </p><p></p><p>Kan det vara något problem med en sond som är 90cm längre än en själv? </p><p>Hittade inget vettigt om dom på 230cm men denna från Black Diamond på 265 verkar ganska populär. Sammanfogningarna är koniska vilket verkar positivt, men jag hittar inget om det är vajer eller rep (det ser dock ut som vajer). Jag hittade info om låsmekanismen och den låses genom att man bara drar i vajern så det låter enkelt och bra.</p><p>[DB 265cm] - <a href="http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=79306203" target="_blank">http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=79306203</a></p><p></p><p></p><p>Jag har sett såna fenomen också där folk bränner massor med pengar på alkohol och sen inte har råd att göra något kul. Vill jag sicksacka hem så räcker det med att lägga glasögonen på lämpligt ställe tills dagen efter, sen är det bara att hämta dom och dra till backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 516966, member: 92022"] Jag har läst runt ännu mer nu och det börjar luta väldigt mycket mot en Pulse. Målet är självklart att träna för annars är det nog ganska meningslöst oavsett hur användarvänlig den är, för får man panik så kan man inte tänka logiskt, då gäller erfarenhet. Jag har kollat runt mer på sond också, men det är mycket svårare att hitta någon vettig information om dom jämfört med annan utrustning. Jag kan hålla med om att aluminium är bättre, kolfiber är bra men det har sina svagheter, vajer känns givet. Längden är en större fråga, många är på 190 eller 260, 190 är nog som ni säger lite kort så dom modellerna går bort. Men 260 låter rätt långt eftersom jag är endast 170... Kan det vara något problem med en sond som är 90cm längre än en själv? Hittade inget vettigt om dom på 230cm men denna från Black Diamond på 265 verkar ganska populär. Sammanfogningarna är koniska vilket verkar positivt, men jag hittar inget om det är vajer eller rep (det ser dock ut som vajer). Jag hittade info om låsmekanismen och den låses genom att man bara drar i vajern så det låter enkelt och bra. [DB 265cm] - [URL]http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=79306203[/URL] Jag har sett såna fenomen också där folk bränner massor med pengar på alkohol och sen inte har råd att göra något kul. Vill jag sicksacka hem så räcker det med att lägga glasögonen på lämpligt ställe tills dagen efter, sen är det bara att hämta dom och dra till backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver?
Tillbaka
Topp