Vattendroppe sa:
Fatboy sa:
Får kanske lita på den som ändå har en.
Finns många anledningar att vara skeptisk mot det resonemanget. T ex är folk generellt sett mer nöjda med saker de köpt än vad de hade varit om de fått testa den utan att köpa. Och sedan kan man ju fråga sig om personen har testat någon annan transciever och vad den har genomfört för tester för att konstatera att den fungerar bra. Och om den egentligen har kompetens att bedömma om det egentligen fungerar bra eller inte.
Helt riktigt, prisjaktrecensioner t ex
detta är min tredje transceiver (efter två trackers).
Har provat: Mammut/Barryvox Element, Ortovox F1, Trackers (från urTrackern till 2:an) Arva Evo 3(+), Barryvox 3000.
Räckviddstest gjordes samtidigt mot 7 andra, 6st Arva EVO 3 och en Element, genom att röra sig mot guide och stanna när första indikation uppstod.
Zoom+ gav indikation på 46-47m till "offer", ca 25-30m i verkligheten, de andra hamnade på liknande siffror några stod ett par meter längre fram och några lite längre bak, max +/- 3m uppskattningsvis.
Vid sökning var den lika stabil som någon jag testat innan (vilket inte är så mycket jämfört med erfarna) men mest av allt enkel, finns inga finesser, den har två positioner, sök och sänd, och de är rätt självförklarande båda två.
Problem och buggar får framtiden utvisa, men än så länge är jag nöjd med en otroligt enkel, smidig och billig transceiver.
Edit: tog bort lite överflödiga bokstäver...