Hasse_Lindborg
Aktiv medlem
transciever 10/11
Man kan alltid lita på en byrakrat 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läste en tråd på tgr där va de tydligen folk som hade fått sina redan och verkade nöjda, inga tester utan bara intryck från personer, kan leta reda på tråden senare.mytsk sa:Någon som sett några nya oberoende tester utav Ortovoxs 3+? För någon månad sen var det VÄL en massa osäkerheter kring denna transa eller har jag fel?
//M
Skönt att man köpte sin G3 dåcentralbyrakraten sa:Spadar (här är det enkelt)
Samtliga Voile spadar med T6 aluminium blad
G3 Avytech
INGA ANDRA SPADAR HÅLLER MÅTTET I DAGSLÄGET!!!
Håller BD lynx spadet för ditt misshandeltest?Nojlas sa:Centralbyråkraten: Vad är det som gör att vissa spadar håller och inte? Aluminiumkvaliteten eller?
Ställer mig lite undrande till testresultatet... har misshandlat mina egna spadar (Samtliga av dem är BD-spadar) rätt rejält, grävt i is och sten, bänt upp saker med kanten av bladet och ställt min egen vikt på dem (80 pannor) bl.a. Jag har helt enkelt försökt ha sönder skiten men inte lyckats. Vad gör jag för fel?
(Har även använt spaden till det den är till för - har provgrävt flera gånger i relativt färska (och hårda) lavinkäglor)
Om alla spadar på marknaden vore skit skulle det väl vara något folk snackade om eller som uppmärksammats någonstans tidigare?
Det är lustigt när byrakraten säger att den inte ens är släppt. Motsägesefullt....Henk021 sa:Läste en tråd på tgr där va de tydligen folk som hade fått sina redan och verkade nöjda, inga tester utan bara intryck från personer, kan leta reda på tråden senare.mytsk sa:Någon som sett några nya oberoende tester utav Ortovoxs 3+? För någon månad sen var det VÄL en massa osäkerheter kring denna transa eller har jag fel?
//M
Lite naggad i kanten och småbucklig i spetsen efter ca 150 skiddagar i tjänst, men fullt funktionsduglig.Henk021 sa:Håller BD lynx spadet för ditt misshandeltest?Nojlas sa:Centralbyråkraten: Vad är det som gör att vissa spadar håller och inte? Aluminiumkvaliteten eller?
Ställer mig lite undrande till testresultatet... har misshandlat mina egna spadar (Samtliga av dem är BD-spadar) rätt rejält, grävt i is och sten, bänt upp saker med kanten av bladet och ställt min egen vikt på dem (80 pannor) bl.a. Jag har helt enkelt försökt ha sönder skiten men inte lyckats. Vad gör jag för fel?
(Har även använt spaden till det den är till för - har provgrävt flera gånger i relativt färska (och hårda) lavinkäglor)
Om alla spadar på marknaden vore skit skulle det väl vara något folk snackade om eller som uppmärksammats någonstans tidigare?
Här är länken tråd på tgrHasse_Lindborg sa:Det är lustigt när byrakraten säger att den inte ens är släppt. Motsägesefullt....Henk021 sa:Läste en tråd på tgr där va de tydligen folk som hade fått sina redan och verkade nöjda, inga tester utan bara intryck från personer, kan leta reda på tråden senare.mytsk sa:Någon som sett några nya oberoende tester utav Ortovoxs 3+? För någon månad sen var det VÄL en massa osäkerheter kring denna transa eller har jag fel?
//M
Man tackar!CalleSellman sa:Håll utkik här: www.beaconreviews.com efter en test av Ortovox 3+.
Där finns även en hel del info om andra trancievers och tester.
/C
Har du hört några nya uppgifter angående ifall 3+ fungerar numera? Står i begrepp att köpa transa och gillar 3+, specifikationerna och priset, men har varit tveksam sen du beskrev allvarliga problem tidigare.centralbyrakraten sa:Preorders only...
Jag har ägnat mest hela kvällen åt att diskutera bland annat det, läs tråden...Pillard sa:Har du hört några nya uppgifter angående ifall 3+ fungerar numera? Står i begrepp att köpa transa och gillar 3+, specifikationerna och priset, men har varit tveksam sen du beskrev allvarliga problem tidigare.centralbyrakraten sa:Preorders only...
Ah, sorry. Jag har inte hunnit följa tråden under dan idag och kom in här i slutet...centralbyrakraten sa:Jag har ägnat mest hela kvällen åt att diskutera bland annat det, läs tråden...Pillard sa:Har du hört några nya uppgifter angående ifall 3+ fungerar numera? Står i begrepp att köpa transa och gillar 3+, specifikationerna och priset, men har varit tveksam sen du beskrev allvarliga problem tidigare.centralbyrakraten sa:Preorders only...
Jag personligen ser gärna ett par trådar (artiklar?) om säkerhet då man aldrig kan lära sig nog. Så jag är väldigt för allt från tips på böcker till uppfriskning av vad man lär sig i lavinkurser till hur man gräver mest effektivt.centralbyrakraten sa:En sista sak innan jag tar kväll och går hem. Varför läggs det ner så mycket tid och energi att diskutera utrustning när det är mycket viktigare att ha rätt kunskap och attityd. Säkerhet är inte så lättköpt som att det handlar om att välja rätt transceiver.
Jag skulle mycket hellre diskutera snöprocesser, lavindynamik och riskbeteenden än de här ändlösa, ganska tråkiga utrustningstrådarna. Om ni har 4000 kr och funderar på vilken utrustning ni ska köpa. Lägg de pengarna på en bra utbildning, det är alltid bättre att inte hamna i skiten än att ha en massa fina saker som eventuellt kan rädda er.
Om ni inte har 4000 kr att lägga på en lavinkurs. Börja i alla fall med att titta er i spegeln och tänka på vilka risker ni tar och om det där åket är värt konsekvensen - det vill säga en jäkligt otäck död. Ni kanske borde säga nej till några fler åk än istället för att fundera på vilken spade som håller eller ej.
Jaja, bara en fundering.
Samma här. Beställde min för en månad sen från sport conrad och har fått den svarta 3+. Har dock inte kunnat testa den ännu.Max_Faktor sa:Jag fick min 3+ för tre- fyra veckor sen via snowsafe. Men jag är för mycket nybörjare för att jämföra den mot många andra trancievrar. Bättre att invänta ett mer objektivt test.
- men den finns att få tag i !!
Tyvärr har vi fullt upp med att utbilda en myndighet hela v5.Pillard sa:Har du några planerade till v.5? Kommer vara där söndag till torsdag och skulle gärna lära mig mer om laviner i praktisk miljö. Det stora problemet är annars att kunna ta sig till snön.
Ser ju onekligen bra ut i testet. Dock fortfarande en liten undran på multipelsöket och batterihållaren...CalleSellman sa:Testen som jag nämnde igår är nu publicerad:
http://www.beaconreviews.com/transceivers/Specs_Ortovox3Plus.asp
/Calle
Kul med lite tjejer som är inne o diskuterar prylar:D sonden bör väl vara runt 250cm iaf. Mer än så vågar jag inte säga med mina ringa erfarenheterKarroLing sa:Ser fram emot recensionen av 3+.
Angående spade, finns det någon enklare variant för en 21årig tjej?
Kollat in sonderna på conrad, vad bör den ha och hur billig vågar man köpa?
Även fått erbjudande att hyra en Mammut BarryVox, är det något att ha?
haha my bad, visste inte att du va tjej förrän att du skrev de, eller så är jag bara allmänt lostKarroLing sa:Haha jag har ju varit här de senaste 200 inläggen :P men ignorera mig gärna, gör det!
Har du någon teori bakom det? Det är alltid kul att höra hur folk resonerar.Henk021 sa:sonden bör väl vara runt 250cm iaf. Mer än så vågar jag inte säga med mina ringa erfarenheter![]()
??? Vad säger du?centralbyrakraten sa:Jag har fingret på \"Rekommenderas\"-knappen...
Jag har inte fått dem än.offline sa:??? Vad säger du?
//Robin