transeiver

mr_tajtbaj

Ny medlem
transeiver
undrar om nån här har köppt nån tranceiver i österrike(hällst i närheten av stanton/ischgl), å isåfall vart,vilken modell å hur mkt kosta den.

transeiver
Tjänare!

Skulle skaffa ny transceiver förra året i St Anton. Kollade affärerna, verkade dyrt. Hittade till slut Ortovox M2 till ett bra pris (otroligt nog) på Strolz i Lech!! Vill du dock klara dig billigare undan, köp den via www.blue-tomato.at. De har M2:n för 499DM, eller om verkligen skall ha ordentliga grejer, Mammut Barryvox för 569DM.

Hang loose!
-P

transeiver
Sportler Witting i Innsburcks centrum brukar ha vettiga priser på det mesta. Köpte en Pieps 457 där för två år sedan.
Fanns två varianter, en med två dioder och en med fyra (analoga således).
Betalade 2300 ATS (1600 SEK ca) för den mer avancerade.
Den lite enklare kostade runt 1500 ATS (1050 SEK) har jag för mig.
Digitala sändare är förstås lite dyrare, men det lär i alla fall vara billigare i Innsbruck är i St Anton.

St Anton - Innsbruck -> ca 6 mil tror jag, så det är inte långt heller.

transeiver
Jag har köpt en RED 457 (en barryvox) som
är både digital och analog. Den kostade mig 2699:- på oneoff
här i sverige. Bra att köpt den här hemma om den skulle råka
sluta fungera när man lekt meden innan man åkt eller om den inte vill fungera när man testar utrustningen för nästa säsong. =)
//Erik

transeiver
Köpte min Ortovox F1 focus (den klassiska) på Intersport i St.Anton. Kom inte ihåg vad den kostade men det är billigare där än hemma i Sverige. Om du ska stanna i St.Anton hela säsongen kan du dessutom få 5-10% "säsongar"-rabatt.

Tillbaka
Topp