Transfer från Geneve till Chamonix, buss eller tåg?

Gojtan

Medlem
Hej!

Drar till cham i januari med ett gäng grabbar, vad är bästa sättet att ta sig? Vore soft med tåg, men tågförbindelserna verkar inte vara jättemagiska?

Har ni några tips?

Mvh

Boka med chamvan så plockar dom upp er. En sak du ska ha i åtanke är att det är krig på flygplatsen i Genève. Bagage utlämningen är ett slagfält. Tog mig två timmar att ta mig ut senast.

Senast ändrad:
Håller med
@Lenz om att det tar tid få ut bagaget. Åtminstone skidorna, måste vara en av Europas sämsta flygplatser. Bra att veta också är att flygplatsen har en fransk del och en schweizisk del. Lite olika var man landar. Det finns säkert någon bra inre gångväg mellan dessa men jag gick på utsidan, typ i vägbanan med väskor och fodral. Nästa gång skall jag hitta den inre vägen... :)

mmm2017 sa:
Håller med
@Lenz om att det tar tid få ut bagaget. Åtminstone skidorna, måste vara en av Europas sämsta flygplatser. Bra att veta också är att flygplatsen har en fransk del och en schweizisk del. Lite olika var man landar. Det finns säkert någon bra inre gångväg mellan dessa men jag gick på utsidan, typ i vägbanan med väskor och fodral. Nästa gång skall jag hitta den inre vägen... :)
Följ skyltarna mot ”French Sector”.

ALPYBUS är lösningen på din fråga!
Supersmidigt tar dig hela vägen fram till dörren till ok pris.

Googla bara på namnet o boka.
Funkat klanderfritt för mig alla gånger!

Mvh
Tobbe

TobbeHaska sa:
ALPYBUS är lösningen på din fråga!
Supersmidigt tar dig hela vägen fram till dörren till ok pris.

Googla bara på namnet o boka.
Funkat klanderfritt för mig alla gånger!

Mvh
Tobbe
Alpybus har jag åkt med flera gånger och de är billigast och det går fort men det är allt lite halvslarvigt men det är de andra också. Bäst och enklast. Glöm tåget.

Tack för alla tipsen! Verkar som att tåg är uteslutet!

Ska kika närmare på Alpybus, verkar mest intressant.

Ni som bokat med "minibuss"-transfer, måste man packa upp sina skibags då? Har svårt att se att 6 skibags går in i en minibuss av något slag.

mvh

TobbeHaska sa:
Det är minibuss så skidor ligger i mittgången längst bak!
Det är inga problem!?
Ahh.

Då jag tänker mig "minibuss" tänker jag mig en sånhär;
904-hyra-minibuss-opel.jpg

- Dvs ingen mittgång. Antar deras är mer som "riktiga små bussar"?

:D

Tillbaka
Topp