Transfer till Champoluc?

Lejonante

Medlem
Transfer till Champoluc?
Hej alla skidåkare,

Eftersom det finns mycket kunskap här på forumet vill jag passa på att kolla om någon har något tips på hur man tar sej till Champoluc från någon intilligande flygplats och naturligtsvis på billigaste tänkbara sätt.

Vilken flygplats vi väljer mellan Turin och Genevé spelar ingen större roll bara att man har transferna klar med en kontakt på plats när man landar. Annars e man ju tvungen å stå buga och truga för STS när de stackarna dyker upp i Genevé vid 19-snåret...

Så är den nån me koll så återkom gärna med tips & tricks på denna tråd

Förhoppningsfulla & ödmjuka hälsningar Ante

Transfer till Champoluc?
Okej... tack! men det var väl lite mer om hur man raggar en billig transfer på flygplatsen till Champoluc som är vårt problem. Har inte nån lust att hosta upp 1600:- för en enkel resa oavsett...

Transfer till Champoluc?
Flyg inte till Bergamo.. Jakligt besvarligt att ta sig till champoluc.. Flyg till turin.. ta taget upp till verres.. byte till buss uppfor berget.. inte dyert alls.. Lycka till..

Transfer till Champoluc?
Flyg till Milano-Malpesa eller Turin, kolla med hotellet (om ni bor på sådant) om de kan fixa transfer, brukar samköra gäster från flygplatserna. Det gjorde hotellet i Gressoney som jag bodde på förra året och det stog en minibus och väntade när vi landade och det var inte så jäkla dyrt tup en 500 spänn ToR. Annars är det nog tåg och lokal buss som gäller och då blir det nog en del väntande.

Transfer till Champoluc?
STS/alpresor har resor till champoluc. Kolla om ni åker samma dag som dem, isf kan ni säkert få åka med deras transfer till ett hyfsat pris om det finns platser...

Transfer till Champoluc?
anabanana sa:
STS/alpresor har resor till champoluc. Kolla om ni åker samma dag som dem, isf kan ni säkert få åka med deras transfer till ett hyfsat pris om det finns platser...
Jo nu hade vi väl tänkt varit där lite längre än en vecka och jag har ringt till alpresor och kollat och de var rätt avvisande och sa att man kan bara åka med transferbussen om man bokat sin resa via dem : (

Transfer till Champoluc?
Sas har ju ganksa billiga flyg till Linate (tror man landar runt lunchtid), och därifrån är det enkelt att ta sig upp till Champoluc. Problemet från Bergamo är ju att man kommer väl fram rätt sent på kvällen.
Linate flygbuss till centralen i Milano, därifrån går det tåg mot Aosta, och man tar en biljett till Verres, som ligger på vägen, där man hoppar av och sen tar bussen upp till Champoluc.
Lycka till!

Transfer till Champoluc?
Tänkte göra en bump på denna tråden. Då den är lite gammal.

Hur tar ni er ner till champoluc och med vad? Tåg eller flyg, från och till vad? Finns det några bra hemsidor att kolla på för just detta?

Tack på förhand

Senast ändrad:
Transfer till Champoluc?
Riktigt nice med länken. Hur ser det ut med tåg då, är det öbb som gäller eller finns det nåt annat bra?

Och vilken ort är det man ska ta sikte mot med tåget?

Transfer till Champoluc?
Jag är inne på öbb och söker, kanske är fel. Men då vill den att jag ska ta mig till Martigny där jag ska ta buss till aosta.

Någon som har en annan sida, eller om det helt enkelt är så man får göra?

Transfer till Champoluc?
För att tjata lite extra, hur är det med bussförbindelse från mortigny till Champoluc, någon som vet?

Ska ju funka hyfsat att sa dig ner dit iaf, några byten här och där bara.

Transfer till Champoluc?
nej, du tar buss från mortigny till aosta, sedan får du köra tåg till verres och därifrån buss till champo...

Transfer till Champoluc?
Ah okej, någon aning om vad det brukar hamna i pris hela rutten från sverige? Såklart beroende på vart du åker ifrån! Men göteborg eller köpenhamn tex.

Då är resan alltså så att nattåg från Köpenhamn + några byten, stanna i martigny och ta bussen till aosta. Därifrån tåg till verres som man vidare kan ta sig till champoluc med buss!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp