Transfer Tokyo/Haneda till Hakuba?

Som rubriken säger, hur tar man sig enklast från Tokyo till Hakuba? Finns det direktalternativ från flygplatsen eller ska man in till Tokyo och ta tåg/buss? Hur lång tid tar resan ca?

Kasta ett öga på kartorna nedan så klarnar det… 😉

Nu förstår jag att du vill ha råd från någon som åkt sträckan men med Google Maps vägsökning hittar man snabbt alla alternativ inkl avgångarna. Lägg till Google translate så hittar man bättre i Tokyo än hemma i Svedala.

1766127328900.webp

1766127758262.webp

Senast ändrad:
Det finns direktbussar från Haneda. Jag har åkt både buss och tåg+buss och jag tycker att direktbussen är bekvämare.

Tunnelbana/monorail från Haneda till Tokyo station - Shinkansen till Nagano - Buss från Nagano till Hakuba. Väldigt smidigt och snabbt, biljetter går att köpa på stationerna. Men som tidigare nämnt fungerar Google Maps väldigt bra för att hitta resvägar med buss/tåg

Monorailen går inte hela vägen till Tokyo Station, utan du får byta i Hamamatsuchō. Varje byte med mycket bagage gör resan mindre mysig. Jag bodde ett år i Shinagawa och hann testa de flesta sätt att ta sig runt i stan med skidorna :D

Tackar för svar!
Jo Google maps är världsklass men ett gäng byten med skidfodral och packning är man ju gärna utan...

Tillbaka
Topp