Transport mellan Duved och Åre? samt fråga om erfarenhet B&B

Wangler

Aktiv medlem
Hej :)
Åker upp till Duved om ett kort tag och ska bo på Millestgården Eco Lodge. ( någon som bott och kan skriva nått om boendet?)
Jag har förstått att jag kan ha bilen parkerad vid boendet.

Frågan är måste jag åka bil till Åre från Duved? Misstänker att jag inte vill betala för parkering i Åre över dagen å att åka fram å tillbaka känns bara onödigt.
Misstänker också att det går buss men är det typ prismässigt och tidtabellsmässigt ok?
Det var så längesedan jag var i Åre/Duved (2011) så jag minns inte ens om systemen är ihopbyggda och på pistkarta ser det inte ut så och de trådar jag följt hittar jag inget sånt om heller?
Joakim

Det går skidbuss mellan Duved och Åre, den utgår från linbanan i Duved och går lite olika svängar in mot Åre. Man åker gratis med liftkort på bussarna.

Sen är det bara vid kabin som det kostar att parkera, så du kan parkera vid 8:an eller ännu hellre uppe vid Rödkullen utan avgift

Om jag inte missminner mig nu kan man väl åka skidor mellan Duved och Tege och sen ta bussen mellan Tege och Åre om man vill?

Tack alla. verkar lösa sig på ett annat sätt. Boendet i Duved byts mot ett Boende i centrala Åre och faktiskt med lägre kostnad. Så det blev winwin på alla sätt
(även om jag faktiskt såg fram emot att testa Millestgården Eco Lodge som verkade vara riktigt fint och prisvärt)

Tillbaka
Topp