Transport till Val d`Isere

• Trådstartare Trådstartare Christoffer_Berg
  • Start datum Start datum
C

Christoffer_Berg

Guest
Hej

Jag ska till Val d`Isere i vinter. Har boende från 30/11 men vet inte när jag far. Har nån några tips på hur man tar sig dit billigt och smidigt? Är intresserad av alla möjligheter än så länge

/Christoffer

Flyg me SAS till Cheneva eller annan flygplats i närheten, åk sedan buss, bussen kostar max 800 kr.

När jag åkte via Geneve gick det på följande:

Flyg Geneve 1400:-
Buss Val D 500:-

Nackdelen med flyg är ju dock att du troligen inte har en suck att få med dig alla prylar du vill ha. 20 kg är _ingenting_

Bästa är väl egentligen antingen bil eller att åka med nån researrangör.

Sen finns det ett alternativ till som jag knappt vill nämna... Eurolines. Bussföretag som kör i hela Europa. Förra året fanns en buss som gick förbi Chambery (tror jag). Sen får man åka tåg därifrån till Bourg St Maurice och sen Buss upp till Val D. Fördelen (om man nu tycker att det finns nån) att åka Eurolines är att man kan lösa en tur&retur biljett som är giltig 6 månader. nackdelarna är många :) Tex... En massa byten på vägen. Tyska chaufförerna tar extra betalt för skid och brädfodral... osv.

Sådär.. nu har du lite beslutsunderlag :)

/David.

Antingen åka buss med skit ignes eller åka en gammal cheva med familjen Nilsson vad tycker du ? Bønna

Tillbaka
Topp