Trasig fot-behöver en gammal istegspjäxa i 30.0...

MackeN

Ny medlem
Blir så jävla trött! Snavade igårkväll, lyckades bryta strålbenet? några cm. bakom lilltån. Andra säsongen man har egen stuga på Vemdalsskalet, har sparat semester och tagit ledigt redan. Åsså klantar man till det?! Nu gipsade man inte då benet ligger fint och jag kan belasta foten bäst jag vill, men INTE böja foten.
Första veckorna blir det lugnt, men vad tror ni om att få fatt i nån gammal bakistegspjäxa och trimma den så jag slipper sitta i drivan resten av säsongen? Står jag väl i pjäxan böjs inte foten nåt vidare... Jag köpte just Salomon X3-130 i 29,5 och de vill jag inte slakta.

Du lär nog kunna få i foten, men åka aktivt lär inte vara lätt. Jag testade ett par klassiska Salomon bakisteg i skapligt modern tid för kanske 7-8 år sedan och jag hann två svängar innan jag vrickade foten INNE i pjäxan!! Detta trots att det var rätt storlek och jag ändå tyckte att den satt rätt så afterski-komfort-ok.

Det känns lite som ett ämne som blir en blandning av en köpesannons och Blocket Superstars. Den där typen av skor brukar ju stå och damma lite här där på Myrorna och liknande secondhandbutiker. Här tex:

http://www.blocket.se/orebro/Slalompjaxor_38636795.htm?ca=18&w=3

Jag kommer inte riktigt ihåg hur man översatte den där konstiga 300-graderingen på storlekarna. Kan det ha varit skalets yttermått? I så fall kan nog den ovanstående passa. Och inte lär dom vara sålda heller... det är ju inte direkt något tokdrag efter den typen av grejor :)

Ett annat alternativ: Finns fortfarande bakistegsmodeller att köpa. Ring runt bland de välrenommerade skidbutikerna i landet och hör dig för.

Tillbaka
Topp