Trasig inner-lins Crowbars

rasmusbrannhult

Ny medlem
Tjena! Förra säsongen så satte jag huvudet först i backen vid en crash vilket resulterade i att innerlinsen på mina Crowbars sprack lodrätt precis i mitten på glaset.
När jag börjar åka med dom på dagen så stör inte sprickan så enormt mycket då den inte hamnar i mitten av synfältet när jag har blicken några meter längre fram.. (Testa att håll fingret precis framför näsan så fattar ni vinken..;)) Men däremot så bildas det frost vid/på/i/brevid sprickan efter någon timmes åkning och när det plötsligt är 1cm frost så blir det rätt svårt att inte störa sig på det.
Så tänkte höra vad ni tror är bästa sättet att gå till väga för att slippa undan problemet?
Lägga en bra stund på att vara noggrann och försöka limma med superlimm? Sätta en smal genomskinlig tejpbit över sprickan? Avlägsna inner-linsen och istället riskera imma på den resterande linsen? Ja fritt fram att komma med förslag trots att det är ett tag kvar till kommande säsong :)
Tackar på förhand!

- Rasmus B

Spräckte också min innerlins. Köpte ett par nya brillor då linserna är ruggigt dyra.
Du kan testa maila oakley då det verkligen inte ska hända med.
Ingen ide att försöka laga på något vis.

asså som sagt så byter man båda linserna då de sitter ihop! det är dessutom rätt dyrt med ny lins så du kan för nästan samma peng köpa ett par nya goggles! laga är ingen lösning jag rekommenderar tyvärr....

Tillbaka
Topp