Trasiga atomic hawk 120 ultraXtd

Hejsan alla kunniga personer där ute,

Drog sönder plösen/tungan/flärpen på innerskon när jag tog av mig ena pjäxan... Trodde man kunde dra hur hårt som helst i de :|

Hursomhelst nån annan som varit med om det? Alla ideer på hur man bör få dit den uppskattas är det bäst att sy + limma?

Hade tänkt att prova fixa det själv men i nödläga blr man besöka skomakare, sömmerska eller skidbutik?

Alla ideer uppskattas!

Bilagor

• IMG_20220207_200434.jpg
    IMG_20220207_200434.jpg
    316.5 KB · Besök: 139
  • IMG_20220207_200351.jpg
    IMG_20220207_200351.jpg
    387.4 KB · Besök: 131
  • IMG_20220207_200338.jpg
    IMG_20220207_200338.jpg
    306.4 KB · Besök: 134
Nån som vet om det går att köpa endast innerskon till pjäxorna? 😯

Bör tilläggas att jag köpte pjäxorna begagnade så borde väl inte kunna reklamera något mot atomic?

Ser ut som att du rivit av tyget snarare än i sömmen. Reklamera det där är nog bara glömma oavsett du är första ägare eller inte, tyg går sönder om man drar för hårt i det! Ett reparationsjobb är nog inte omöjligt, men skulle vara ganska omfattande (sprätta bort resttyget och ersätta hela tygbiten du rivit av).

Det går vanligtvis att köpa nya innerskor separat.

Jag har extra innerskor till hawx ultra om det skulle vara intressant och om storleken passar. Men tyvärr inte till xtd men dom är väl snarlika?

Xtd har ju gåläge och vanliga ultra har det inte så op får ju en innersko utan om du köper en vanlig innersko. Funkar om du mest åker utför men annars skulle jag kika på ngt annat.

Xtd har ju gåläge och vanliga ultra har det inte så op får ju en innersko utan om du köper en vanlig innersko. Funkar om du mest åker utför men annars skulle jag kika på ngt annat.
Jaa, tror du att det är stor skillnad på en innersko till xtd respektive vanlig?

Blir ändå inte så många långa turer per säsong.

Jaa, tror du att det är stor skillnad på en innersko till xtd respektive vanlig?

Blir ändå inte så många långa turer per säsong.
Skillnad ja, stor skillnad kanske. Vet att det finns folk som stoppar i nya mimic pro-innerskon (utan gåläge) i sina xtd för att den sitter så bra men det finns ju såklart en anledning till att det finns innerskor just för pjäxor med gåläge.

Får du ngt billigt är det väl bara att testa om inte annat

En grov nål, tandtråd och lite snabba "fusk"-läderstygn:
(jag säger "fusk" eftersom det inte riktigt är sådär man brukar göra när man t.ex. handsyr läderväskor men det är "close enough" och kommer att hålla.)

Annars så fixar vilken skomakare som helst alt. en sömmerska van att jobba med läder det där på 10min.

Men DIY är ju alltid bättre. :)

#fwiw #diy #snö

Tillbaka
Topp