trasiga brallor!

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
trasiga brallor!
har ett par såna här four elements brallor:
http://www.fourelements.se/?tabId=218&tabNr=1&subId=226&subNr=1&pageId=685&oPageId=149&startNr=0

fastnade med en fickan i ett träd (tror jag). den sitter i alla fall löst nu... sömmen längs dragkedjan som sitter på höjden har släppt och tyget på fickan har rivits sönder. Eftersom sömmen längs dragkejan ha pajjat så går det inte att silvertejpa. Köpte dom på alpint i sthlm ska jag vända mig till dom eller bara leta på en skräddare som kan sy ihop dom? vore fint att få sömmarna tejpade...

Senast ändrad:
trasiga brallor!
Tror ni man kan få det till att det är dålig kvalite på byxorna? fickorna borde ju inte lossna hur som helst...

trasiga brallor!
Får jag sno tråden lite?
Jag köpte ett par Sweet Supernaut byxor, gore-tex och hela faderullan i dom.

Första åket spricker skiten upp, blir 4 stycken 2-3 cm hål rätt igenom byxorna ca 4 cm upp från slutet av byxorna, av PISTÅKNING. Vadfan är detta tänker jag. Sånt ska inte hända?
Bör jag få nya, borde dom laga det kostnadsfritt?

trasiga brallor!
BigAir: du får inte nya, däremot så repar dom det och står för kostnaderna.. Som du vet så råkade jag ut för samma sak, dock i förstärkningen.. Vänd dig till inköpsställe så hjälper dom dig.. Nya lär du inte få, men lagat kostnadsfritt ska du ha.. Första du gör imorgon är att gå till inköpsställe och snackar med dom och redo gör hur du använt byxorna.. Sen är det upp till affären att se till att det fixas, mest troligt lämnas dom till skräddare om inte butiken själva byter ut byxorna vill säga..

trasiga brallor!
Jo, jag förstår.
Ska nog in med dom imorgon, men är så jäkla rädd att lagningen blir dålig :/
Tänk om dom ger dom till första bästa sömmerska som syr i stora rosa stygn i dom..

Får vell rekomendera det där stället i Åre. Vad heter det stället?
Hur kom ni fram till att sweet stod för kostnaderna, ringde affären dit?

Om dom nekar mig lagning, nya byxor osv vad tycker ni jag ska säga?

Senast ändrad:
trasiga brallor!
Hum... känns ju lite trist. Köpte en Supernaut-byxa häromdagen också. Dom höll iallafall första åkdagen...

trasiga brallor!
BigAir: Affären ringde till sweet och ordnade upp det och byxorna skickades till Åre syverkstad.. Dom gjorde ett riktigt bra jobb på mina supernauter.. Nu är det väl lättare att hitta bra tyg i färgen svart än i färgen ljusblå men det ska inte vara något problem.. men räkna med att vara utan byxorna i runt 2 veckor..

(Tror det var åre syverkstad iallafall)

Poc: Förutom att vi är 2 st som köpt supernautern och åkt sönder dom så är det ju en bra byxa.. Förstärkningarna längst ner är dock inga höjdar förstärkningar, mina byxor gick sönder där men numera sitter det Cordura tyg påsytt..

Som jag ser det kan dom inte neka dig med tanke på att du åkt som vanligt och bara en-två gånger.. ett par byxor ska hålla för mer än det enligt mig, speciellt som dom ligger på 3500:-

Men om dom nekar, ja då vet jag inte.. Du får försöka med att säga att det är fler som haft problemet och dom har fått det fixat.. svårt att säga såhär på rak arm.. Säg gärna hur det gick hos affären

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp