trasiga skidor!

JohanDahlstedt

Aktiv medlem
trasiga skidor!
först fick jag en spricka i stålkanten på mina skidor sen nu har stålkanten lossnat och "hänger ut" ca 5 cm.
tror ni det går å laga eller vad ska ja göra????

trasiga skidor!
mm funderar på det men jag köpte dom på sport-conrad och vete fan vad jag ska skicka dom med för företag sen är det väll så dyrt så det inte är värt det.

trasiga skidor!
Om där är garanti kvar, fota det och skicka till conrad tillsammans med lite gnäll.

annars lämnar du bara in det till en kvalificerad skidverkstad. (Inte stadium...)

trasiga skidor!
Lämna in dom på någon skidverkstad. T ex så fixar ski total i uppsala löst hängande stålkanter. eller dom ersätter väl den delen men fixa det kan dom!

trasiga skidor!
Analkrut!
Conrad är as bra att ha och göra med. min marker bindning pajja men vi skickade tillbax den till conrad (de var en m11 free),just min bindningen var slut så dom kunde erbjuda mej m12 för 300 kronor mer.
dom tog på sej frakten det enda jag skulle betala var dom 300 för en värre bindning. men dom försvann och jag betalade av nån anledning bara 14 euro.
och då e bindingen somsagt 300 kr dyrare egentligen. slapp frakt o allt. skriv till conrad och fråga!

vad va det för skis?

trasiga skidor!
Jag vet en kille som spräckte sina TM eller dem sprack iaf på nåt sätt sen skickade han tillbaka dem så han har nästa års TM 07orna!

trasiga skidor!
Hade samma problem efter att jag tappade mina Mojo 80 på gatan. Sprickan utvidgades precis som åt dig. I skidverkstaden nitade de fast kanten med kopparnitar. Håller bättre än nya. Blev snyggt dessutom! Kostade 15€ = ca. 160-170 kronor.

trasiga skidor!
august:
det var ett par völkl dogen dom klart sämsta skidorna.
sen behövde du skicka bindningarna till conrad och i så fall vilet företag skickade du dom med.

korvkoskar:
vart lämnade du in dina skidor???

trasiga skidor!
jo en bindning är ju lite mindre så vi köpte ett sånt där gult kuvär på posten, det var väll inte billigast sättet men eftersom conrad payade.
snacka med posten:)
eller fråga conrad om dom vet nåt bra att skicka med.

Tillbaka
Topp