Snowscootaddict
Medlem
Tre Toppar vs Riksgränsen, hjälp att välja!
Hej!
Håller på att välja mellan 2 student skidresor och alternativ är följande:
1. Tre Toppar (Gränsen,Abisko, Björkliden), 4-7apr, 2100:-
2. Riksgränsen, 28apr-2maj, 2500:-
Vad är bästa alternativet för nybörjare på skidor/medelgod på snowscoot? Helst öppna offpist områden, skog går åxå (men svårare), slask gillas med. Min tanke är att med Tre Toppar får man mest variation men inte hinner lära känna hela backen på en dag. Riksgränsen ger lite variation, ev bättre väder (ty senare på säsongen) och man lär hinna utnyttja hela backen, plus "förlänger" sesongen något.
Hittar grymt lite info om Abisko och Björkliden så jag vill gärna veta om det är värt att byta 2 dagar i Gränsen mot dem?
Notering: Aldrigt varit på någon av ovan nämnda skidorter
Håller på att välja mellan 2 student skidresor och alternativ är följande:
1. Tre Toppar (Gränsen,Abisko, Björkliden), 4-7apr, 2100:-
2. Riksgränsen, 28apr-2maj, 2500:-
Vad är bästa alternativet för nybörjare på skidor/medelgod på snowscoot? Helst öppna offpist områden, skog går åxå (men svårare), slask gillas med. Min tanke är att med Tre Toppar får man mest variation men inte hinner lära känna hela backen på en dag. Riksgränsen ger lite variation, ev bättre väder (ty senare på säsongen) och man lär hinna utnyttja hela backen, plus "förlänger" sesongen något.
Hittar grymt lite info om Abisko och Björkliden så jag vill gärna veta om det är värt att byta 2 dagar i Gränsen mot dem?
Notering: Aldrigt varit på någon av ovan nämnda skidorter
Senast ändrad: