Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tredelad pjäxa - vad tycker ni?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MALTE1" data-source="post: 1277132" data-attributes="member: 181465"><p>Jag var i exakt samma sits som dig i höstas, men jag tittade på tre-delade pjäxor för att slippa ”shin bangs” på drops i off-pisten. Jag provade dina lupo som du snackade om men valde full-till ascendent sc eller nu k2 ascendent sc istället. Detta var för tyckte lupon var för lätt och för mycket kompromiss uppför, visst mina full-tilt väger 1800gr men jag tar ungefär bara en topptur per skidresa. </p><p>Sedan om du gillar carve så skulle jag rekommendera två delad pjäxa för att då flexar pjäxan tillbaka snabbare, i en tredelad pjäxa får du inte samma stuts tillbaka mellan svängarna, även därför du slipper dina shinbangs. Så jag skulle välja tredelad om du gillar att jibba(alla i x-games har tredelad) eller vill åt den jämna och progressiva flexen. </p><p>Själv är jag väldigt nöjd med mina full-tilt speciellt efter att jag formade dem med intuitionen liner</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MALTE1, post: 1277132, member: 181465"] Jag var i exakt samma sits som dig i höstas, men jag tittade på tre-delade pjäxor för att slippa ”shin bangs” på drops i off-pisten. Jag provade dina lupo som du snackade om men valde full-till ascendent sc eller nu k2 ascendent sc istället. Detta var för tyckte lupon var för lätt och för mycket kompromiss uppför, visst mina full-tilt väger 1800gr men jag tar ungefär bara en topptur per skidresa. Sedan om du gillar carve så skulle jag rekommendera två delad pjäxa för att då flexar pjäxan tillbaka snabbare, i en tredelad pjäxa får du inte samma stuts tillbaka mellan svängarna, även därför du slipper dina shinbangs. Så jag skulle välja tredelad om du gillar att jibba(alla i x-games har tredelad) eller vill åt den jämna och progressiva flexen. Själv är jag väldigt nöjd med mina full-tilt speciellt efter att jag formade dem med intuitionen liner [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tredelad pjäxa - vad tycker ni?
Tillbaka
Topp