Triple Base rip-off?

Triple Base rip-off?
Bilderna visar brädornas långsida i profil, alltså är det bara rocker på...

Dock finns det jävligt många ripoffs på tbt där kontaktpunkterna är lyfta litegrann..

Bland andra Burton, Nitro, Forum och O-matic har sina egna modeller av "TBT".

Triple Base rip-off?
Kanske var jag som blev förbryllad(används detta ord längre i svenskan??)..

Då det såg ut som den bild som visade "rut-nätet"(FEM-beräknings underlaget) visade på att kanterna var uppböjda likt TBT.. Bilden är tvetydig därav min iakttagelse och starten på denna tråd..
Jag vet att många andra har liknande lösningar som TBT men inte den "feelingen" på brädan som det ger med riktig TBT! ;)

/ Linus
"Bara lite partisk!"

Triple Base rip-off?
Nu har ju tyvärr Morrows spoon nos inget alls med TBT att göra, då kan man lika gärna jämföra Burtons "Scoop" (som är en exakt kopia av Morrows "Spoon") med TBT. Morrows "Spoon" och Burtons "Scoop" lyfter bara kontaktpunkterna runt nos och tail hela vägen runt, som en "sked" alltså, för att få mera skate-känsla och mindre hugg. Det var inte alls syftet med TBT när den utvecklades, den var inte tänkt för freestyle snowboarding överhuvudtaget. Den utvecklades för slalom-snowboards och hur man kunde förbättra en alpin-brädas egenskaper. Dom första TBT-brädorna var slalombrädor, alpinbrädor eller hur dom nu kallas, och på den tiden hette dom inte Bataleon utan "Hi-TURN", min kompis har en av deras första prototyper med det namnet. Men sedan upptäckte någon av en slump att det även ger fördelar i park och när alla etablerade snowboardmärken skrattade åt idén som man blev erbjuden, körde norrmannen Jorgen Karlsen sitt eget race och startade Bataleon :)

Tillbaka
Topp